Taktyka i Strategia - Forum Strona GłównaTaktyka i Strategia - Forum Strona Główna

To forum wykorzystuje pliki cookies do zapamiętywania spersonalizowanych preferencji.
Ustawienia dotyczace plików cookies można zmienić samodzielnie w przegladarce internetowej.
Szczegóły na stronie Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji.


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload


Poprzedni temat «» Następny temat
Magnuszew 1944
Autor Wiadomość
Kragdob
Major


Dołączył: 02 Kwi 2004
Posty: 1594
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 16 Mar, 2008   

Przemo_74 napisał/a:
Jeszcze co do siły radzieckiego pp i niemieckiego pułku gren. pancernych (2 bat. zmot.) oraz pułku piechoty (2 bat.).
W grze stosunek tych jednostek w PS jest 5 do 8. .
Etat radzieckiego pp gwardii (bez oddziałów dywizyjnych) - 2719 żołnierzy, 1414 kb/kbk, 781 pm, 66 r.ppanc., 162 rkm, 54 ckm, 18 m50, 27 m82, 8 m120 , 12 x 45 ppanc., 4 ar 76.
Niemiecki pułk. gr.panc. (2 bat.zmot.)- 2228 żołnierzy, 1787 kb/kbk, 235 pm, 144 rkm, 26 ckm, 14 m82, 8 m120 , 12 x 20 plot, 9 x 75 ppanc., 6 ar 150 (sam.).
Niemiecki pp (2 bat.) - 2008 żołnierzy, 1373 kb/kbk, 332 pm, 107 rkm, 24 ckm, 12 m82, 8 m120 , 3 x 75 ppanc., 6 ar 75., 2 ar 150.
Oczywiście niemiecki pułk ma pewną przewagę w sile ognia, ale czy wynosi ona aż 60 %, zwłaszcza w przypadku niemieckiego pp ?


Myślę, że w moim poprzednim poście powinienem położyć nacisk na coś co się nazywa poziom samodzielności i decyzyjności pododdziałów - np drużyna, czy kompania potrafiły zmodyfikować swoje działanie pod wpływem sytuacji i dzięki temu "lepiej walczyły". To duże uproszczenie, ale oddawało olbrzymią różnicę jakościową między Niemcami i Rosjanami w grze przedstawiamy jako różnicę PS, bo różnice tej skali ciężko oddać inaczej.

To moja wersja :) niech autor gry się wyjaśnia.
_________________
Czajnik był nieduży, ale odwagi mu nie brakowało
 
 
 
p-panc
Plutonowy


Dołączył: 05 Sie 2004
Posty: 164
Wysłany: Nie 16 Mar, 2008   

usgrant napisał/a:

Poza tym całość liczy 20 PS, wiem, że Polacy byli świetnymi żołnierzami ale bez przesady. Nawet posiadając stany etatowe, nigdy by nie osiągnęli takiej siły. Brygady pancerne Sowietów mają maksymalnie 11 PS, czemu aż taka dysproporcja?


Dokładnie, jeżeli nie wynikało to z faktycznej siły polskich oddziałów (tzn jeżeli rzeczywiście były to związki silniejsze liczebnie itp. - nie znam danych) to jestem przeciwny tworzeniu z nich jednostek wyjątkowych (nawet jeśli to moi rodacy :) - w końcu chodzi o realizm)
 
 
Wojciech Zalewski
Genera? (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14626
Skąd: warszawa
Wysłany: Nie 16 Mar, 2008   

usgrant napisał/a:

1. Polska brygada pancerna w grze składa się z 4 pułków chociaż w rzeczywistości w swoim składzie ma tylko 2, skąd ta różnica? I czy wszystkie 4 oddziały biorą udział w walce? Poza tym całość liczy 20 PS, wiem, że Polacy byli świetnymi żołnierzami ale bez przesady. Nawet posiadając stany etatowe, nigdy by nie osiągnęli takiej siły. Brygady pancerne Sowietów mają maksymalnie 11 PS, czemu aż taka dysproporcja?

W zamyśle miały to być 4 grupy bojowe, z racji wchodzenia do bitwy częściami, jednak jest to próba nieudana zważywszy, że w scenariuszu brała udział TYLKO 1 kompania z brygady (w naszej grze jeden żeton). Dlatego też w nr 25 opublikuje 1 BPanc w dwóch strukrturach - batalionowej i pułkowej wraz z batalionem zmotoryzowanym. i ową kompanią (samodzielną niejako).

usgrant napisał/a:

2. Dołączone są żetony 2 brygady artylerii ciężkiej (7,8,9/2) ale ani w scenariuszach ani w tabelach nie mogę jej znaleźć, ma ona brać udział w tych dwóch scenariuszach?

Nie, ona nie bierze udziału (na razie)

usgrant napisał/a:

3. Dlaczego praktycznie cała artyleria strony radzieckiej nie jest zmotoryzowana? Czyżby miała tylko napęd konny albo obsługa je przemieszczała? :D

A po co jej ciężarówki na lewym brzegu wisły, skoro nawet armat armijnych nie przewożono w nadmiarze za Wisłe w obawie przed stratą.

usgrant napisał/a:

4. Na mapce przedstawiającej walki w dniach 6-11 sierpnia, za Wisłą znajdują się cztery brygady artylerii 1,2,3, i 5. 1 jest lekką ale na żetonach znajdują się ciężkie działa, 2 brygada jest ale nie ma o niej wzmianki w scenariuszach. 3 w ogóle nie ma. 5 już jest. Czy to jest błąd czy tak ma być?

Tak ma byc udzial tych armat w walkach o pryczółek byl znikomy, co prawda w pewnym moencie osłanialy częśc poslich jednostek nad Pilica, ale były to ostrzały wielce sporadyczne.

usgrant napisał/a:
5. Czy wszystkie radzieckie dywizje piechoty miały takie same stany liczebne? Czy to tylko pewne uproszczenie?

Barzo zbliżone od 6500 do 6000

usgrant napisał/a:

6. Na stronie 13 jest struktura 8 Armii Gwardii i ewidentnie wypisana jest 40 brygada artylerii, natomiast żeton jest jeden i to w skali pułku. poniesione straty w trakcie kampanii to sprawiły?

powinien byc wpisany 40 pułk artylerii a nie brygada (tak jak jest na żetonie)
_________________
https://www.facebook.com/...?ref=ts&fref=ts
 
 
 
usgrant
Chor??y



Dołączył: 09 Gru 2006
Posty: 414
Skąd: Ustroń (Inowrocław)
Wysłany: Nie 16 Mar, 2008   

Dzięki za szybką odpowiedź.

Co do tych ciężarówek, jakoś musiały te oddziały dotrzeć na swoje pozycje i w późniejszym czasie być przemieszczane. Poza tym zmotoryzowana artyleria pozwala na szybsze reagowanie na zagrożonych odcinkach. Żetony te można również wykorzystać w innych scenariuszach i nic nie denerwuje bardziej niż wolna artyleria marudząca gdzieś na tyłach :D
 
 
 
Wojciech Zalewski
Genera? (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14626
Skąd: warszawa
Wysłany: Nie 16 Mar, 2008   

Rosjanie na przyczółek przerzucili jedynie artylerię dywizyjną i przeciwpancerną oraz pułki artlerii samobieżnej. Obawiali się bowiem masakry przyczółkajak kilkuinnych podczas tej wojny, dlatego też zostawiliniejako odwód za Wisła, do wspierania uciekających. Co ciekawe wsparcie artyleria ta dawała bardzo żadko z powodu ciągłego "wiszenia" sztukasów nad polem bitwy i czyniła to tylko w ostateczności.
_________________
https://www.facebook.com/...?ref=ts&fref=ts
 
 
 
Przemo_74
Kapral


Dołączył: 23 Lut 2008
Posty: 99
Skąd: Kraków
Wysłany: Nie 16 Mar, 2008   

p-panc napisał/a:


Dokładnie, jeżeli nie wynikało to z faktycznej siły polskich oddziałów (tzn jeżeli rzeczywiście były to związki silniejsze liczebnie itp. - nie znam danych) to jestem przeciwny tworzeniu z nich jednostek wyjątkowych (nawet jeśli to moi rodacy :) - w końcu chodzi o realizm)


Organizacja 1 B.Panc.
Dowództwo
Oddział techniczny (pluton zaopatrzenia artyleryjskiego, pluton inżynieryjny, pluton mps, pluton chemiczny, kompania zaopatrzenia)
kompania sztabowa (pl. łączności, pl. saperów)
2 pułki czołgów (w każdym kompania sztabowa, pl. łączności, kompania techniczna, kompania rusznic ppanc., kompania fizylierów, kompania rozpoznawcza, 3 kompanie cz. średnich, 1 kompania cz.lekkich
Bat. piechoty zmot. (jego organizacje opisałem wcześniej).
kompania plot.
13 pas (nie brał udziału w walkach na przyczółku, następnie wyłączony z brygady)
Razem etatowo - 2542 żołnierzy, 654 kb/kbk, 558 pm, 48 r.ppanc., 42 rkm, 15 ckm, 9 wkm plot.,6 m82, 4 x 45 ppanc., 7 sam.panc., 21 SU - 85, 86 czołgów (w tym 14 T-70), 6 motocykli, 267 samochodów.
Na strukturę batalionową przeformowano brygadę na podstawie rozkazu z 7 września 1944 r.
Organizacja radzieckiej brygady pancernej:
Dowództwo
kwatermistrzostwo
kompania dowodzenia
kompania zaopatrzenia technicznego
3 bataliony czołgów (pl. dowodzenia, 2 kompanie czołgów, pododdział obsługi)
Bat. piechoty zmot. (2 kompanie fizylierów, kompania desantu czołgowego, kompania moździerzy, kompania rusznic ppanc., bateria ppanc., pododdział obsługi).
kompania plot.
Razem etatowo - 1201 żołnierzy, 18 r.ppanc., 31 rkm, 4 ckm, 24 wkm (6
poczwórnie sprzężonych na transporterach), 6 m82, 4 x 45 lub 57 ppanc., 65 czołgów średnich, 6 motocykli, 90 samochodów, 12 transporterów opancerzonych (w tym 6 w kompani plot.).

Faktycznie w 1 B.Panc. 8 VIII było sprawnych 71 T-34, 14 T-70 i 6 sam.panc.
11 gwardyjska B.Panc. wchodząca w skład 8 A Gwardii liczyła przed rozpoczęciem ofensywy lipcowej 53 T-34.
 
 
p-panc
Plutonowy


Dołączył: 05 Sie 2004
Posty: 164
Wysłany: Nie 16 Mar, 2008   

Wszystko jasne dzięki za wyjaśnienie
 
 
Przemo_74
Kapral


Dołączył: 23 Lut 2008
Posty: 99
Skąd: Kraków
Wysłany: Śro 19 Mar, 2008   

Kolejną moją wątpliwość budzi zamieszczony skład D.Panc. Spad. HG.

Wg tabeli w skład dywizji wchodziły:
Sztab
II/HG PZ Rgt.
III/HG PZ Rgt.
3 bat. 1 HG PZGr Rgt.
3 bat. 2 HG PZGr Rgt.
bat.rozp.
bat.sap.
bat.szkolny
3 dywizjony HG Flak Rgt
4 dywizjony HG Art.Rgt.
KG Kalner
z których należy wybrać 40 PS

Latem 44 roku rozwiązano w wyniku poniesionych strat rozwiązano po jednym batalionie w każdym pułku grenadierów pancernych, z 1 daplot + 2 baterie z drugiego przebywały w Niemczech, w konsekwencji 8 VIII dywizja skoncentrowała się pod Głowaczowem w następującym składzie:
- sztab
- dowództwa PZ Rgt, 1 i 2 PzGr Rgt., Art Rgt i Flak Rgt.
– II/HG PZ Rgt. - 55 Pz. IV (w tym 23 sprawne)
– III/HG PZ Rgt. - 24 JgPz. IV (w tym 16 sprawnych)
– I/1 HG PzGr Rgt. (tr.opanc.) - 319 żołnierzy (ok. 36 % stanu etatowego)
– III/1 HG PzGr Rgt. (zmot.) - 308 żołnierzy (ok. 35 % stanu etatowego)
– II/2 HG PzGr Rgt. (zmot.) - 365 żołnierzy (ok. 41 % stanu etatowego)
– III/2 HG PzGr Rgt. (zmot.) - HQ i 2 kompanie, pozostałe 2 kompanie dopiero 12 VIII wyładowały się w Radomiu z transportu z Włoch - ? (13 VIII liczył 160 żołnierzy),
– b.szturmowy – 436 żołnierzy
– HG Pz Aufk.Abt. (bez kompanii) - 456 żołnierzy (ok. 48 % stanu etatowego)
– HG Pz Pion.Btl. (bez kolumny mostowej) - 549 żołnierzy (ok. 72 % stanu etatowego)
– I/HG Art.Rgt. - 11 hb 105
– II/HG Art.Rgt. i III/HG Art.Rgt. - razem 20 dzial ciężkich (ar 105lub hb 150)
– IV/HG Art.Rgt. - 3 Hummel i 10 Wespe
- 13/HG Art.Rgt. - 9 Nbwf 280/320
– I/Flak Art.Rgt. (5 (lub 6 baterii)
– III/Flak Art.Rgt. (3 lub 4 baterie , bez 16 i 18 które znajdowały się w Niemczech)
Ponadto do dywizji przydzielono – szkolny PzGR Btl Krampnitz – 465 żołnierzy, 24 trans.opanc., 3 Mardery i 3 działa ppanc. (HQ, kompania sztabowa, komp.gren. (trans.opanc.), komp. Gren. (zmot.), komp. sam. panc., kompania ciężka).

W świetle powyższych danych trudno uznać za prawidłowe aby:
- uwzględniać w składzie dywizji 2 flak, II/1 HG Pz Gr.Rgt., I/2 HG Pz Gr.Rgt.,
- stosunek sił II i III bat. PZ Rgt była wynosił 8:9,
- stosunek sił 1 i 3 dywizjonu plot wynosił 2:3,
- stosunek sił I/HG Art.Rgt w stosunku do II i III/HG Art Rgt wynosił 5:3:4,
- I/1 HG Pz Gr Rgt (tr.opanc.) miał taką samą siłę jak bataliony zmot.,
- III/2 HG Pz Gr Rgt miał taką samą siłę jak pozostałe 2 bataliony zmot.

Ponadto w składzie dywizji brak jest bat. szturmowego albo szkolny PzGR Btl Krampnitz w zależności jaką jednostkę reprezentuje bat. szkolny
 
 
kamil
Plutonowy


Dołączył: 22 Maj 2004
Posty: 182
Skąd: Stolica
Wysłany: Śro 19 Mar, 2008   

Wszystko spoko tylko - mam kilka uwag do tego co piszesz. Po pierwsze stany podanych przez Ciebie jednostek nie są na 8 ale na 6 sierpnia.
Po drugie mylisz II/ 2 pgren panc z III/ 2 pgren panc.
6 sierpnia III/ 2 pgren panc liczył - 365 ludzi a 13 sierpnia 160 ludzi
Natomast dwie kompanie z II/ 2 pgren panc dotarły spod Warszawy do dywizji 8 sierpnia a 12 sierpnia w Radomiu rozładowały się pozostałe 2 kompanie jadące z Włoch
Zapomniałeś również napisać o bat. zapasowym, który 6 sierpnia liczył - 1265 ludzi (nie walczył co prawda ale skoro już wymieniać wszystkie elementy dywizji to tym ważnym składniku nie można zapomnieć) Poza tym nie napisałeś najważniejszego że podane przez Ciebie liczby to jest kampfstarke, a to przeca bardzo ważne!
 
 
 
Przemo_74
Kapral


Dołączył: 23 Lut 2008
Posty: 99
Skąd: Kraków
Wysłany: Czw 20 Mar, 2008   

kamil napisał/a:
Wszystko spoko tylko - mam kilka uwag do tego co piszesz.

Uwagi zawsze mile widziane :)

kamil napisał/a:

Po pierwsze stany podanych przez Ciebie jednostek nie są na 8 ale na 6 sierpnia.


Zgadza się nie zaznaczylem że to stany na 6 sierpnia ale stany w ciągu 2 dni nie zmieniły się chyba aż tak bardzo aby mieć wpływ na siłę jednostki w scenariuszu.

kamil napisał/a:

Po drugie mylisz II/ 2 pgren panc z III/ 2 pgren panc.
6 sierpnia III/ 2 pgren panc liczył - 365 ludzi a 13 sierpnia 160 ludzi
Natomast dwie kompanie z II/ 2 pgren panc dotarły spod Warszawy do dywizji 8 sierpnia a 12 sierpnia w Radomiu rozładowały się pozostałe 2 kompanie jadące z Włoch


Masz rację - moja pomyłka.

kamil napisał/a:

Zapomniałeś również napisać o bat. zapasowym, który 6 sierpnia liczył - 1265 ludzi (nie walczył co prawda ale skoro już wymieniać wszystkie elementy dywizji to tym ważnym składniku nie można zapomnieć)


Uznałem że skoro nie brał udziału w walkach jak sam piszesz i nie jest uwzględniany w scenariuszu to nie ma potrzeby o nim wspominać.

kamil napisał/a:

Poza tym nie napisałeś najważniejszego że podane przez Ciebie liczby to jest kampfstarke, a to przeca bardzo ważne!


Tak są to stany w oddziałach bojowych, ale wg mnie do obliczenia siły do scenariusza 2 dniowego są to dane wystarczające.

Tak przy okazji (bo dla scenariusza nie ma to znaczenia) to zastanawiam się nad następującymi kwestiami dot. organizacji dywizji HG FJ Pz Div.:
- wg Wróblewskiego oba pułki gr.panc. były w lipcu/sierpniu 1944 r. 2 batalionowe, podczas gdy wg Nafzigera w czerwcu 1944 r. 1 HG PzGr Rgt. był 3 batalionowy;
- wg Wróblewskiego HG Flak Rgt. składał się z 3 dywizjonów i 18 baterii podczas gdy wg Nafzigera i M.Bryi składał się z: I dywizjonu (5 baterii - 3 baterie (zmot.) po 4 x 88 plot i 3 x 20 plot oraz 2 baterie (sam.) po 9 x 20 plot i 3 x 20 poczwórnie sprzężone ), II dywizjonu (7 baterii - 3 baterie (zmot.) po 4 x 88 plot i 3 x 20 plot, 2 baterie (sam.) po 9 x 20 plot i 3 x 20 poczwórnie sprzężone i 2 baterie (sam.) po 12 x 20 plot ), III dywizjonu (5 baterii - 3 baterie (zmot.) po 4 x 88 plot i 3 x 20 plot, 1 bateria (sam.) po 8 x 37 plot oraz 1 bateria (sam.) po 9 x 20 plot i 3 x 20 poczwórnie sprzężone).
 
 
p-panc
Plutonowy


Dołączył: 05 Sie 2004
Posty: 164
Wysłany: Pią 21 Mar, 2008   

Czyli, hmm uwzględniając twoje poprawki Przemo, jak bardzo zmieniły by się wartości PS jednostek niemieckich :?:
 
 
Przemo_74
Kapral


Dołączył: 23 Lut 2008
Posty: 99
Skąd: Kraków
Wysłany: Pią 21 Mar, 2008   

p-panc napisał/a:
Czyli, hmm uwzględniając twoje poprawki Przemo, jak bardzo zmieniły by się wartości PS jednostek niemieckich :?:


To zależy jakie twórcy systemu przyjęli wartości punktowe dla niemieckiej dywizji pancernej wz 43/44 przy założeniu że etaty są wypełnione w 100 %.
Nie mam aktualnej wersji "Bitew II wojny światowej" jeżeli podasz wartości punktowe dla poszczególnych typów jednostek (np. batalion Pz V, batalion Pz IV, bat.dzial szturmowych itp) dla jakiejś przykładowej dywizji to można będzie spróbować obliczyć siłę FJ PZ HG Div dla Magnuszewa.
 
 
Kragdob
Major


Dołączył: 02 Kwi 2004
Posty: 1594
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 22 Mar, 2008   

Pogadajcie z WZ i ustalcie zeznania :) (skład jednostek i ich siłę) - może powstanie z tego nowy lepszy scenariusz.
_________________
Czajnik był nieduży, ale odwagi mu nie brakowało
 
 
 
Wojciech Zalewski
Genera? (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14626
Skąd: warszawa
Wysłany: Sob 22 Mar, 2008   

Ale tam gracz może wybrac dowolne jednostki o sile 40 PS z HG i 36 PS z 19 pancernej, to co ja będę komuś narzucał co ma wybrać.
_________________
https://www.facebook.com/...?ref=ts&fref=ts
 
 
 
usgrant
Chor??y



Dołączył: 09 Gru 2006
Posty: 414
Skąd: Ustroń (Inowrocław)
Wysłany: Sob 22 Mar, 2008   

Wiadomo, że każdy wybierze jednostki pancerne wsparte artylerią. A jeżeli mu się narzuci coś z góry to będzie zupełnie inna bajka...

Wracając jeszcze do siły 1BPanc, przyjmując, że miała na wyposażeniu ponad 80 czołgów to i tak nie wychodzi 20 PS. Radzieckie brygady pancerne wyposażone w T-34/85 z wyjściowymi stanami liczącymi blisko 70 wozów, mają 11 PS. Dość duża różnica zwłaszcza, że Polacy mają głównie T-34/76...
 
 
 
Wojciech Zalewski
Genera? (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14626
Skąd: warszawa
Wysłany: Sob 22 Mar, 2008   

usgrant napisał/a:
Wiadomo, że każdy wybierze jednostki pancerne wsparte artylerią. A jeżeli mu się narzuci coś z góry to będzie zupełnie inna bajka......

Zaqwsze proponuje rozmawiac o czymś o czym sie "wiemy z praktyki". Otóż w scenariuszu jest uwaga: tylko połowa sił może być wojskami pancernymi Odnoszę coraz częściej wrażenie typu baden-Baden (studio Gamma), że muszę opowiadac po kilka razy by wzmocnić raz zapisany argument.

usgrant napisał/a:
Wracając jeszcze do siły 1BPanc, przyjmując, że miała na wyposażeniu ponad 80 czołgów to i tak nie wychodzi 20 PS. Radzieckie brygady pancerne wyposażone w T-34/85 z wyjściowymi stanami liczącymi blisko 70 wozów, mają 11 PS. Dość duża różnica zwłaszcza, że Polacy mają głównie T-34/76...

A ile czołgów miala np 107 BPanc. pod Warszawą? Obliczmy: dwa korpusy piierwszego rzutu posiadały do 300 czołgów i dzial pancernych (odejmijmy 20% tychże dział), zostaje 240 czołgów. Teraz podzielmy je na 6 (bojest 6 brygad), otrzymujemy 40 czołgów na brygadę inawet dodając 62 pcz. nie zmienia to znacząco ilości.
_________________
https://www.facebook.com/...?ref=ts&fref=ts
 
 
 
Przemo_74
Kapral


Dołączył: 23 Lut 2008
Posty: 99
Skąd: Kraków
Wysłany: Pon 24 Mar, 2008   

WZ napisał/a:
Ale tam gracz może wybrac dowolne jednostki o sile 40 PS z HG i 36 PS z 19 pancernej, to co ja będę komuś narzucał co ma wybrać.


Ale jeżeli tworzy się historyczny scenariusz i wiadomo jakie jednostki ze składu FJ PZ HG Div. brały udział w walkach pod Magnuszewem, to z jakiego powodu nie stosować w scenariuszu historycznego OdB i podawać jednostki nie istniejące w sierpniu 44 r. lub znajdujące się w Niemczech ?
 
 
Przemo_74
Kapral


Dołączył: 23 Lut 2008
Posty: 99
Skąd: Kraków
Wysłany: Pon 24 Mar, 2008   

WZ napisał/a:

A ile czołgów miala np 107 BPanc. pod Warszawą? Obliczmy: dwa korpusy piierwszego rzutu posiadały do 300 czołgów i dzial pancernych (odejmijmy 20% tychże dział), zostaje 240 czołgów. Teraz podzielmy je na 6 (bojest 6 brygad), otrzymujemy 40 czołgów na brygadę inawet dodając 62 pcz. nie zmienia to znacząco ilości.


27 VII 1944 r. w 2 A.Panc. Gw. było 568 wozów bojowych:
5 p.motocyklowy - 10 MK9 i 8 Su57
87 bat.motocyklowy - 5 T-34
9 sam.pulk łączności - 5 T-34
3 K.Panc. - 112 T-34, 19 Su-85, 19 Su -76, 4 Su 57
8 Gw. K.Panc. - 14 IS-2, 50 T-34, 93 M4A2, 18 Su-85, 15 Su -76, 3 Su 57
16 K.Panc. - 10 IS-2, 151 T-34, 13 Su-85, 15 Su -76, 4 Su 57
 
 
Wojciech Zalewski
Genera? (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14626
Skąd: warszawa
Wysłany: Pon 24 Mar, 2008   

Przemo_74 napisał/a:

Ale jeżeli tworzy się historyczny scenariusz i wiadomo jakie jednostki ze składu FJ PZ HG Div. brały udział w walkach pod Magnuszewem, to z jakiego powodu nie stosować w scenariuszu historycznego OdB

A mogę zapytać jakie jednostki brały (z HG) tam udział w walkach i o jakiej sile?
_________________
https://www.facebook.com/...?ref=ts&fref=ts
 
 
 
Przemo_74
Kapral


Dołączył: 23 Lut 2008
Posty: 99
Skąd: Kraków
Wysłany: Pon 24 Mar, 2008   

WZ napisał/a:

A mogę zapytać jakie jednostki brały (z HG) tam udział w walkach i o jakiej sile?


Latem 44 roku rozwiązano w wyniku poniesionych strat rozwiązano po jednym batalionie w każdym pułku grenadierów pancernych, z Flak Rgt II daplot + 2 baterie z III/Flak Rgt. przebywały w Niemczech, w konsekwencji 8 VIII dywizja skoncentrowała się pod Głowaczowem w następującym składzie:
- sztab
- dowództwa PZ Rgt, 1 i 2 PzGr Rgt., Art Rgt i Flak Rgt.
– II/HG PZ Rgt. - 55 Pz. IV (w tym 23 sprawne)
– III/HG PZ Rgt. - 24 JgPz. IV (w tym 16 sprawnych)
– I/1 HG PzGr Rgt. (tr.opanc.) - 319 żołnierzy (ok. 36 % stanu etatowego)
– III/1 HG PzGr Rgt. (zmot.) - 308 żołnierzy (ok. 35 % stanu etatowego)
– III/2 HG PzGr Rgt. (zmot.) - 365 żołnierzy (ok. 41 % stanu etatowego)
– II/2 HG PzGr Rgt. (zmot.) - HQ i 2 kompanie, pozostałe 2 kompanie dopiero 12 VIII wyładowały się w Radomiu z transportu z Włoch - ? (13 VIII liczył 160 żołnierzy),
– b.szturmowy – 436 żołnierzy
– HG Pz Aufk.Abt. (bez kompanii) - 456 żołnierzy (ok. 48 % stanu etatowego)
– HG Pz Pion.Btl. (bez kolumny mostowej) - 549 żołnierzy (ok. 72 % stanu etatowego)
– I/HG Art.Rgt. - 11 hb 105
– II/HG Art.Rgt. i III/HG Art.Rgt. - razem 20 dzial ciężkich (ar 105lub hb 150)
– IV/HG Art.Rgt. - 3 Hummel i 10 Wespe
- 13/HG Art.Rgt. - 9 Nbwf 280/320
– I/Flak Art.Rgt. (5 (lub 6 baterii)
– III/Flak Art.Rgt. (3 lub 4 baterie , bez 16 i 18 które znajdowały się w Niemczech)
Ponadto do dywizji przydzielono – szkolny PzGR Btl Krampnitz – 465 żołnierzy, 24 trans.opanc., 3 Mardery i 3 działa ppanc. (HQ, kompania sztabowa, komp.gren. (trans.opanc.), komp. Gren. (zmot.), komp. sam. panc., kompania ciężka).

Stany liczbowe ludzi z 6 VIII, wozów bojowych z 8 VIII, artylerii z 13 VIII.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.07 sekundy. Zapytań do SQL: 8