Taktyka i Strategia - Forum Strona GłównaTaktyka i Strategia - Forum Strona Główna

To forum wykorzystuje pliki cookies do zapamiętywania spersonalizowanych preferencji.
Ustawienia dotyczace plików cookies można zmienić samodzielnie w przegladarce internetowej.
Szczegóły na stronie Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji.


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload


Poprzedni temat «» Następny temat
Własne modyfikacje zasad do WB95
Autor Wiadomość
Grisznak
Porucznik



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Cze 2006
Posty: 767
Skąd: Włocławek
Wysłany: Czw 09 Maj, 2019   

Drobny dodatek, który wprowadziłem w moich rozgrywkach. Służy on temu, aby był sens używania maskowania nawet przy rozgrywkach jednoosobowych.

Maskowanie
Na początku gry wszystkie jednostki obu stron zaczynają zamaskowane.
Na początku swojej fazy ruchu, przed wykonaniem ruchu, gracz rzuca kostką za każdą wrogą jednostkę będącą w zasięgu swojego sztabu (zasięg taki, jak przy dowodzeniu). W przypadku gier, w których występują jednostki rozpoznawcze (Kasserine, Desert Rats) rzucamy nie dla sztabów, ale dla jednostek rozpoznawczych (zasięg każdej wynosi 3 heksy). Wynik 5-6 oznacza zdjęcie żetonu maskowania z wrogiej jednostki.
Jednostka zamaskowana podczas obrony posiada modyfikator +1
Jednostka traci maskowanie, jeśli:
- poruszy się
- zostanie zmuszona do odwrotu
- zostanie zdezorganizowana
_________________

The super-dreadnought fitted with Western technology at Vickers in England, Kongou has arrived!
Even in the Pacific Theatre, I'll use the power of my speed to be of great use! Look forward to it!
 
     
Wojtek-kob
Kapral


Dołączył: 01 Kwi 2013
Posty: 81
Skąd: Śląsk
Wysłany: Czw 09 Maj, 2019   

Grisznak napisał/a:
Drobny dodatek, który wprowadziłem w moich rozgrywkach. Służy on temu, aby był sens używania maskowania nawet przy rozgrywkach jednoosobowych.

Maskowanie
Na początku gry wszystkie jednostki obu stron zaczynają zamaskowane.
Na początku swojej fazy ruchu, przed wykonaniem ruchu, gracz rzuca kostką za każdą wrogą jednostkę będącą w zasięgu swojego sztabu (zasięg taki, jak przy dowodzeniu). W przypadku gier, w których występują jednostki rozpoznawcze (Kasserine, Desert Rats) rzucamy nie dla sztabów, ale dla jednostek rozpoznawczych (zasięg każdej wynosi 3 heksy). Wynik 5-6 oznacza zdjęcie żetonu maskowania z wrogiej jednostki.
Jednostka zamaskowana podczas obrony posiada modyfikator +1
Jednostka traci maskowanie, jeśli:
- poruszy się
- zostanie zmuszona do odwrotu
- zostanie zdezorganizowana


Ciekawy przepis, szczególnie powinien się sprawdzać właśnie w tych mniejszych grach, tych z mniejszą ilością żetonów jak Kasserine czy Desert Rats.

Z tym, że wprowadziłbym jeszcze kilka zmian:
- Rzucamy jeden raz dla całego stosu zajmującego dany heks a nie dla pojedynczych jednostek.
- Lotnictwo również powinno mieć możliwość wykonania rozpoznania na tej samej zasadzie jak oddziały rozpoznawcze lądowe, zasięg taki sam jak jednostki sztabowe.
- Jednostki powinny tracić status ,,maskowe” po każdej walce w której brały udział bez względu na wynik walki /rozpoznane walką/ a nie tylko jak zostały zmuszone do odwrotu.
- Jednostki przykryte żetonem ,,maskowanie" które atakują we własnej fazie walki również powinny tracić znacznik ,,zamaskowane".
- Można by również pomyśleć o odzyskiwaniu statusu ,,maskowanie" w trakcie gry, np.: oddział który znajduje się w odległości co najmniej 6 heksów od jakiejkolwiek jednostki wroga, a w trakcie fazy ruchu nie poruszył się, nie budował umocnień, nie jest zdezorganizowany, nie przechodził ze stanu dezorganizacji do pełnosprawnego, to po zakończeniu swojej fazy ruchu można go przykryć żetonem ,,maskowanie".

[ Dodano: Śro 11 Wrz, 2019 ]
Trochę modyfikacji zwiększających znaczenie dowództw

11.0 DOWÓDZTWA
[11.3] Wpływ na walkę
[11.31] bez zmian - b/z.
[11.32] Jeżeli wszystkie walczące jednostki atakującego znajdują się w zasięgu dowodzenia własnego dowództwa, to poszukując wyniku w tabeli REZULTATY WALKI modyfikujemy rzut kostką 2xk6 o -1 na korzyść atakującego.
[11.33] Jeżeli wszystkie walczące jednostki broniącego znajdują się w zasięgu dowodzenia własnego dowództwa, to poszukując wyniku w tabeli REZULTATY WALKI modyfikujemy rzut kostką 2xk6 o +1 na korzyść broniącego.
[11.34] b/z.
[11.35] b/z.
[11.36] b/z.
[11.37] b/z.
[11.38] b/z.

[11.4] Wpływ na dezorganizację
[11.41] Podczas rzutu kostką (2xk6) na Dezorganizację dla jednostek które znajdują się poza zasięgiem dowodzenia własnego dowództwa, do wyniku rzutu dodaje się +1.

[11.5] Wpływ na ucieczkę i pościg
[11.51] Wykonujące odwrót jednostki nie znajdujące się w zasięgu dowodzenia własnego dowództwa muszą, o ile to możliwe, wycofać się o nakazaną odległość. Nie mogą pozostać na miejscu kosztem poniesienia strat w PSB. Wyjątkiem od powyższej zasady są jednostki broniące się w fortyfikacjach stałych które zawsze uznajemy za dowodzone.
[11.52] Wykonujące pościg jednostki atakującego, które nie znajdują się w zasięgu dowodzenia własnego dowództwa, o ile to możliwe muszą wykonać pościg o maksymalną ilość pól. Nie mogą skrócić drogi pościgu.

Zasady z pkt. 11.51 oraz 11.52 odzwierciedlają problemy w koordynacji działań jednostek pozbawionych dowodzenia sztabu wyższego szczebla.

[18.0] DEZORGANIZACJA
[18.1] b/z.
[18.2] b/z.
[18.3] Oddziały które nie posiadają zaopatrzenia z większym prawdopodobieństwem mogą ulec dezorganizacji. Podczas wykonywania rzutu na dezorganizację dla oddziału nie posiadającego zaopatrzenia do rzutu 2xk6 dodaje się aktualny poziom braku zaopatrzenia oddziału.
[18.4] Oddziały zdezorganizowane do czasu utrzymania stanu dezorganizacji nie posiadają strefy kontroli.
[18.5] Jeśli zdezorganizowana jednostka/stos, ponownie/jako rezultat walki bądź w wyniku ostrzału będzie wykonywała rzut na ,,Dezorganizację”, to w przypadku nie zaliczenia testu, musi stracić 1 PSB.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.04 sekundy. Zapytań do SQL: 8