Taktyka i Strategia - Forum Strona GłównaTaktyka i Strategia - Forum Strona Główna

To forum wykorzystuje pliki cookies do zapamiętywania spersonalizowanych preferencji.
Ustawienia dotyczace plików cookies można zmienić samodzielnie w przegladarce internetowej.
Szczegóły na stronie Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji.


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload


Poprzedni temat «» Następny temat
Interpretacja przepisów
Autor Wiadomość
Gryf
Szeregowy
Gryf


Dołączył: 27 Cze 2016
Posty: 16
Skąd: Szczecin
Wysłany: Pon 08 Sty, 2018   

Dziękuję bardzo za odpowiedzi. To wszystko wynika w sumie z instrukcji , ale dobrze mieć pewność interpretacji :smile:
_________________
Gryf
 
     
CichyLas
Kadet


Dołączył: 25 Gru 2018
Posty: 5
Skąd: polska
Wysłany: Śro 02 Sty, 2019   

1.- faza ruchu jednostek pieszych - odział piechoty wykonuje ruch. Zakończywszy ruch ma przed sobą w bezpośrednim sąsiedztwie oddz. kuszników w ruchu.
-faza ataku oddz. pieszych - w/w jednostka piesza(siła 2) atakuje w/w oddz. kuszników (siła 0 bo oddz. w ruchu) - stosunek sił 2:0. Jak mam mam do tego podejść by ustalić odczyt w tabeli wyników walki?
2. W fazie ataku oddz. pieszych(gra Peipus Lake) jest napisane:
,, Wszystkie oddz, piesze gracz posiadającego inicjatywę i mające w swim sąsiedztwie wrogie jednostki muszą wykonać atak" -jednostki piechoty nie maja stref kontroli czy ich strefa kontroli obejmuje wszystkie 6 sąsiednich pól?
 
     
woj1982
Plutonowy


Dołączył: 20 Sie 2007
Posty: 164
Skąd: włocławek
Wysłany: Śro 02 Sty, 2019   

Ad1. Siła 1,dlatego dwie jednostki łuczników/kuszników mogą stać na jednym polu, czyli stosunek 2:1,duchów się nie atakuje :wink:
AD. 2 piechota też ma "front" :razz: , 3 pola przednie.
 
     
CichyLas
Kadet


Dołączył: 25 Gru 2018
Posty: 5
Skąd: polska
Wysłany: Śro 02 Sty, 2019   

1- to czemu na oddz. kuszników w ruchu jest siła 0 pkt? :P jeśli twoim zdaniem mają siłe 1 to w przypadku dwu oddz powinno byc razem dwa. ale jesli jest napisane ZERO to nijak 0+0 to ZERO ale nigdy 1 albo 2
2-po co w takim razie ten zapis że wokoło?

[ Dodano: Pią 04 Sty, 2019 ]
pewnie zle pytanie postawiłem dotyczące kuszników, opieram sie o Jezioro Pejpus bo ogólnej instrukcji do systemu nie posiadam. Kusznicy w pozycji strzeleckiej posiadają 1 pkt siły wiadomo ze mogą byc dwa na stosie itd., ale co z kusznikami w ruchu gdzie na żetonie widnieje siła 0? Jak podejsc do tego w walce?
Wiadomo nie duchy panie woj1982. Ja mogę osobiście odpowiednio ustawic własne założenia reguły ale nie w tym rzecz. Nie znalazłem nic w instrukcji stąd te pytania. Myślę zę twórca jakies założenia miał co do walki w zwarciu opisując avers 1pkt, siły a revers 0 pkt, siły + znacznik ruchu tylko jakie?
 
     
stanley
Porucznik


Dołączył: 14 Lut 2010
Posty: 948
Wysłany: Pią 04 Sty, 2019   

Łucznicy - Kusznicy

walka bezpośrednia - 1PS
ostrzał z łuków, kusz - położenie bojowe ostrzał z siłą np 2PS

w położeniu marszowym walka bezpośrednia - 1PS
brak możliwości ostrzału z łuków lub kusz
 
     
Wojciech Zalewski
Genera? (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14613
Skąd: warszawa
Wysłany: Pon 28 Sty, 2019   

chodzi o ich siłę walki bezpośredniej, Nie mają jej, ale to nie oznacza, ze można postawić milion łuczników na jednym polu :) bo nadal mają 0. Dwóch maksymalnie
_________________
https://www.facebook.com/...?ref=ts&fref=ts
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.03 sekundy. Zapytań do SQL: 8