Bitwy XXI wieku |
Autor |
Wiadomość |
Wojciech Zalewski
Genera? (wydawca)

Pomógł: 5 razy Dołączył: 15 Mar 2004 Posty: 14626 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Czw 31 Paź, 2013 Bitwy XXI wieku
|
|
|
W związaku z finalizacją prac nad naszym kolejnym projektem, wypracowanym przy udziale kilku oficerów WP, przedstawiam okładkę gry, która ukaże się w marcu 2014 r.. Będzie to gra z rzeczywistymi wojskami o realnych strukturach, w realnym terenie (kilka map).
Na dziś chcemy z tematów historycznych załączyć bitwy w następujących konfliktóe:
- Irak: Abrams, Chelellenger v T-72, T-80
- NATO v Rosja
- Izrael v sąsiedzi
Te mamy opracowane scenariusze |
_________________ https://www.facebook.com/...?ref=ts&fref=ts |
Ostatnio zmieniony przez BB Pią 18 Kwi, 2014, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Wojciech Zalewski
Genera? (wydawca)

Pomógł: 5 razy Dołączył: 15 Mar 2004 Posty: 14626 Skąd: warszawa
|
|
|
|
 |
Gość
|
Wysłany: Czw 31 Paź, 2013
|
|
|
O!, to ciekawa inicjatywa W jakiej skali będzie gra, taktycznej, taktyczno-operacyjnej czy może coś większego? |
|
|
|
 |
Wojciech Zalewski
Genera? (wydawca)

Pomógł: 5 razy Dołączył: 15 Mar 2004 Posty: 14626 Skąd: warszawa
|
|
|
|
 |
Gość
|
Wysłany: Czw 31 Paź, 2013
|
|
|
Czyli generalnie skala taktyczna, chociaż taki wybór pozostawia sporą swobodę w doborze skali terenu (heks->odległość w terenie). Fajny temat; osobiście będę z zaciekawieniem obserwować doniesienia z "placu budowy" |
|
|
|
 |
Magon
Plutonowy

Dołączył: 23 Sie 2012 Posty: 162
|
Wysłany: Czw 31 Paź, 2013
|
|
|
Chyba mnie nie zalogowało... Miałem na myśli to, iż przyjmując żeton jako np. kompanię, istniej możliwość przyporządkowania heksowi różnych odległości; może to być tylko 100 metrów, ale także i 1000 - inne możliwości ogniowe współczesnych środków ogniowych, większe odległości (szerokość i głębokość) "zainteresowania" pododdziałów. |
|
|
|
 |
Wojciech Zalewski
Genera? (wydawca)

Pomógł: 5 razy Dołączył: 15 Mar 2004 Posty: 14626 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Czw 31 Paź, 2013
|
|
|
heks = 1 km
Z wojskiem dyskutujemy o WO, czy wprowadzać 3 km, bo choć to możliwe, to dla gry nie do końca potrzebne. Ale testy trwają. Mamy zaplanowany pokaz w jednej z brygad |
_________________ https://www.facebook.com/...?ref=ts&fref=ts |
|
|
|
 |
Magon
Plutonowy

Dołączył: 23 Sie 2012 Posty: 162
|
Wysłany: Pią 01 Lis, 2013
|
|
|
Ho, ho! Pokaz, czyli gra będzie pełną gębą Swoją drogą, taki okres wymaga faktycznie nieco innego podejścia do sprawy. To WO, to Walka Ogniowa? Jeżeli tak, to nie wiem jakie są dokładnie koncepcje, ale, o ile mi wolno wrzucić swoje pięć groszy, to wiele zależy od terenu. Przy okazji pierwszej wojny w Zatoce Perskiej (1991), czytałem artykuł - bodajże na internecie, ale głowy nie dam, traktujący o skutecznych zasięgach prowadzenia ognia przez współczesne czołgi i jak to radzieckie konstrukcje byłyby zdeklasowane w potencjalnej IIIWŚ, w Europie. Autor pisał o zdecydowanej przewadze czołgów zachodnich nad czołgami byłego Układu Warszawskiego pod względem systemów kierowania ogniem, posiadanych przeliczników balistycznych itd.;w mniejszym stopniu chodziło o samą amunicję. Na to pojawił się komentarz, że to, co przydało się na pustyni, nie znalazłoby pełnego zastosowania na terenie europejskim, bo taki, powiedzmy "Challenger", miałby bardzo niewiele okazji do prowadzenia ognia na takie dystanse, z jakich rozstrzeliwano czołgi irackie - w Europie teren jest urozmaicony i mało gdzie można prowadzić ogień na dystans powyżej 2km (nie pamiętam dokładnie, ale było to dosłownie kilka procent powierzchni terenu), o dystansach odleglejszych nie wspominając.
Wracając do gry, wydaje mi się, iż 1heks=1km, byłby ciekawszym wyjściem. Oczywiście będzie to rzutować na inne aspekty gry, chociażby pojawiający się wymiar operacyjny, ale to kwestia wizji całościowej gry |
|
|
|
 |
Magon
Plutonowy

Dołączył: 23 Sie 2012 Posty: 162
|
Wysłany: Pią 01 Lis, 2013
|
|
|
Aaa.. Wymiar operacyjny przy 3km na heks oczywiście - przy założeniu takiej wielkości mapy jak w innych grach TiS. |
|
|
|
 |
Wojciech Zalewski
Genera? (wydawca)

Pomógł: 5 razy Dołączył: 15 Mar 2004 Posty: 14626 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Pią 01 Lis, 2013
|
|
|
My, od jakiegos czasu, prezentujemy nasz system 7,5 km, ale to już tematy "niekomercyjny" na razie. Za jakiś czas ujrzy on światło dzienne. A jesli uzyskam zgodę na prezentację dla publiczności, takowe zaproszenie umieszcze na stronie lub wyślę zainteresowanym.
Mamy wszystkie dane balistyczne dla wszystkich typów broni (WSZYSTKICH). Ten projekt powstaje we współpracy w Wojskiem Polskim, także na jego potrzeby. |
_________________ https://www.facebook.com/...?ref=ts&fref=ts |
|
|
|
 |
Magon
Plutonowy

Dołączył: 23 Sie 2012 Posty: 162
|
Wysłany: Pią 01 Lis, 2013
|
|
|
Bardzo ciekawie to wszystko wygląda. Przy czym z punktu widzenia hmmm... marketingowego?, biorąc pod uwagę grywalność i pewien klimat gry, dobrze by było nie przeładować systemu nadmiarem szczegółów technicznych i dodać jakieś elementy typu nazwiska postaci , wstawki fabularne itp. No coś w tym stylu. Oczywiście mówię tu o grze, której poświęcony jest ten wątek.
Natomiast wersja niekomercyjna, to będzie raczej symulacja, nie gra? |
|
|
|
 |
Wojciech Zalewski
Genera? (wydawca)

Pomógł: 5 razy Dołączył: 15 Mar 2004 Posty: 14626 Skąd: warszawa
|
|
|
|
 |
Wojciech Zalewski
Genera? (wydawca)

Pomógł: 5 razy Dołączył: 15 Mar 2004 Posty: 14626 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Sob 02 Lis, 2013
|
|
|
My zaczynamy od roku 2013 i potencjalnych kobfliktów w naszym obszarze, ale zrobimy też uderzenie Ametkanów w Iraku, i którąś z potencjalnych możliwości Izraela. Ten system będzie "reagował" na bieżąco. Na wszelkie manewry Białorusi itp |
_________________ https://www.facebook.com/...?ref=ts&fref=ts |
|
|
|
 |
Gość
|
Wysłany: Nie 03 Lis, 2013
|
|
|
Wspaniale, kolejny nowy system. Brzmi bardzo ciekawie. Ciekawy jestem jak będzie przedstawiona wyższość techniczna Abrahmsów nad T-72 |
|
|
|
 |
Wojciech Zalewski
Genera? (wydawca)

Pomógł: 5 razy Dołączył: 15 Mar 2004 Posty: 14626 Skąd: warszawa
|
|
|
|
 |
Caius Marius
St. sier?ant


Dołączył: 31 Sie 2005 Posty: 297 Skąd: Civitas Praesnensis
|
Wysłany: Pon 04 Lis, 2013
|
|
|
Mam gdzieś cały zapas map do "Pustynnej Burzy", za to żetonów znaleźć nie mogę
A szkoda, bo choć bardzo jednostronnie, to jednak fajnie się grało No trochę pomagały Irakijczykom samobieżne wyrzutnie z ppk HOT, to strasznie mało ich było
Zapowiada się ciekawie, tylko jedna uwaga W Iraku nie było T - 80, jeśli gra przewiduje taki scenariusz, to hipotetycznie trzeba by dodać Irakijczykom parę innych "akcesoriów" w postaci choćby Tunguzek czy TOR-ów |
_________________ To właśnie pod krzyżem,
właśnie pod tym znakiem,
knuł przeciw Polsce
Watykan z krzyżakiem.
Ale Jagiełło dziki,
co czcił jeszcze bożków,
600 lat temu
pogonił świętoszków.
(...) |
|
|
|
 |
Wojciech Zalewski
Genera? (wydawca)

Pomógł: 5 razy Dołączył: 15 Mar 2004 Posty: 14626 Skąd: warszawa
|
|
|
|
 |
Karol3414
Major


Dołączył: 19 Kwi 2004 Posty: 1639 Skąd: 60 Pułk Piechoty Wielkopolskiej, Ostrów WLKP.
|
Wysłany: Wto 05 Lis, 2013
|
|
|
No to ja się wpisuję na listę klientów (chyba że cena odbiegnie od standardu mocno). Brzmi "ciekawsko". Choć fajnie by było poznać więcej szczegółów odnośnie poszczególnych rozwiązań choć podejrzewam, że jeśli to ma być również system na potrzeby WP to pewnie będzie dosyć realne, pytanie czy nie będzie zbyt hardcore'owy, a jeśli cywilna wersja będzie mniej skomplikowana czy nie straci realności mocno.
Żetony w obu wersjach będą tylko z symbolami taktycznymi ? Czy tylko na potrzeby WP, a w wersji cywilnej będą dualne? |
_________________ Za gruzy naszych miast,
za braci naszych krew. |
|
|
|
 |
Dominik
Sier?ant

Pomógł: 3 razy Dołączył: 05 Kwi 2012 Posty: 213 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: Wto 05 Lis, 2013
|
|
|
Pomysł bardzo interesujący, trzeba cierpliwie czekać na efekt końcowy
Gdy patrzą na gry które są planowane na przyszły rok to dochodzę do wniosku, że Redakcja planuje bezwględnie pozbawić swoich czytelników oszczędnosci
Nie żebym się czepiał ale w temacie tego wątku jest literówka - "wieki". |
|
|
|
 |
Wojciech Zalewski
Genera? (wydawca)

Pomógł: 5 razy Dołączył: 15 Mar 2004 Posty: 14626 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Wto 05 Lis, 2013
|
|
|
Nie będziemy tego wydawać na raz, wszystko wolno i cierpliwie, też jesteśmy graczami i we wszytsko na raz się nie da
Wieki wieków... już poprawiamy |
_________________ https://www.facebook.com/...?ref=ts&fref=ts |
|
|
|
 |
|