To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Taktyka i Strategia - Forum

System 'Husaria' (Bitwy XVII wieku) - Kłuszyn 1610 - ocena gry

Wojciech Zalewski - Czw 10 Kwi, 2014
Temat postu: Kłuszyn 1610 - ocena gry
Po oddaniu 8 głosów średnia ocen to: 9,25

Poproszę o ocenianie gry w skali 10 (dobra) - 1 (słaba)

rodeo - Sob 19 Kwi, 2014

Jako pierwszy mam przyjemność opisać moje doświadczenia z grą.
O fetyszach, typu pudełko czy mapa nie będe pisał. Odnoszę wrażenie, że poziom wydawcy osiągnął pewien constans na najwyższym poziomie. I mówię to z pełną odpowiedzialnością za słowa. Nie znam gry z epok średniowiecze-napoleon z mapami tak pięknymi.
Postaram się dość klarownie przedstawić moją ocenę.
Gra jest wręcz banalnie prosta. Przepisy są tak skonstruowane, że nie wymagają nawet najmniejszych interpretacji. Kilka dosłownie tabelek (wszystkie umieszczone dodatkowo na mapie). Podoba mi się kilka użytych sformułowań typu "w dowolnym momencie" "dowolnie" itp. To powoduje, że nie autor sprytnie zrezygnował z dziesiątków zdań określających to i tamto. Efekt. Każdy może dowolnie zmieniać szyki bez specjalnych ceregieli i tłumaczeń.
Majstersztykiem sa żetony. A zamiana piechoty na pikinierów wręcz bezproblemowa poprzez zdublowanie żetonów. Piękny manewr ze zwiększeniem siły tych drugich o 1 PS (na żetonie) znów ułatwia liczenie. Nie ma żadnej definicji, że coś się zmienia bo cos się zmieniło. Prosty przykład: jazda atakuje piechotę, ta oddaje strzał i zmienia szyk. z 1:1, robi się 1:2. I nie potrzeba żadnych opisów.
Proste jak drut.
No i coś co mnie zdziwiło. Nie żadnych żetonów pomocniczych niesztancowanych. Choć może powiem o 20 żetonach płot - heksagonalnych.
Wszystkie kopie sa sztancowane.
Wystawiłem grze - 10
W temacie opiszę pierwszą poważniejsza rozgrywkę :)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group