To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Taktyka i Strategia - Forum

System 'Kampanie I Wojny Światowej' (K-1) - Polska 1920

Dominik - Śro 02 Sie, 2017

Dziękuję za odpowiedź, chociaż wyboru ani trochę mi nie ułatwiła :)
Baron83 - Śro 02 Sie, 2017

Jakie są warunki automatycznego zwycięstwa dla Rosjan w scenariuszu Niemen, 22 września. Dla obu stron podano Lida, Baranowicze i Grodno. Czyli bolszewicy bez walki wygrywają z automatu już pierwszego dnia :wink:

Bardzo fajna gra. Praktycznie nie ma się o co przyczepić. Choć nie wiem jaki żeton reprezentuje po stronie polskiej Sztab 6. Armii w scenariuszu Lwów, 14 sierpnia i Na Lwów, 5 sierpnia. No chyba, że gdzieś mi przepadł.

Ocena ogólna gry 10-/10.

Wojciech Zalewski - Śro 02 Sie, 2017

pod koniec gry, jak dotrwają - wygrywają
QJ - Pią 08 Wrz, 2017

Baron83 napisał/a:
Bardzo fajna gra. Praktycznie nie ma się o co przyczepić. Choć nie wiem jaki żeton reprezentuje po stronie polskiej Sztab 6. Armii w scenariuszu Lwów, 14 sierpnia i Na Lwów, 5 sierpnia. No chyba, że gdzieś mi przepadł.


Podzielam zdanie, bardzo fajna gra. Ale przyczepić można jednak się do żetonów, mimo że graficznie są rewelacyjne no i nieco grubsze, to sztancowanie jest fatalne. Nierówne krawędzie, jedne żetony węższe inne szersze, i o ile Polacy jeszcze jako tako wypadają to sowieci polegli na całego, nie dość że arkusz został odwrotnie zesztancowany to na dodatek całość przesunięta jest w lewo prze co zachodzi miejscami na oznaczenia. Może to szczegół ale przy poziomie w jakim do tej pory były robione żetony to krok wstecz. Ale i tak 9.5/10.

Sztab 6 A. Jędrzejewski.

Wojciech Zalewski - Sob 09 Wrz, 2017

zawsze można poprosić wydawce o wymianę, kilka takich "odwrotnych" arkuszy zostało wysłanych
QJ - Pon 11 Wrz, 2017

Kilka pytań odnośnie przepisów.

1. Wynik walki B1 jednostka zawsze się wycofuje chyba że uwzględnia się US lub jest w twierdzy (zgodnie z 5.13).
2. Bagna 1/3 PS (5.18) zaokrąglamy w górę.
3. Czołgi rozmieszczamy dowolnie czy na jednostkach, ich siłę (1 PS) wliczamy do puli i uwzględniamy ewentualny modyfikator.
4. 33 DP (żeton dywizyjny) to 33 Kubańska DK, piesza.
5. Czarne żetony z gwiazdą i napisem VP (czerwone z białym orłem) służą do zaznaczenia opanowanych miast zaliczanych jako PZ.

Jednostki: 47 DS ma dwie brygady 139 BS ( niebieska jest chyba gratis), 19 DS ma numerację BS taką samą jak 18 DS - 52,53,54 BS zamiast 55,56,57 BS dla 19 DS, podobnie w 57 i 58 występują te same numery brygad 172 BS a w 57 DS brakuje 170 BS.

mike2210 - Pią 15 Wrz, 2017

Witam, jestem początkującym graczem, jednak starałem się dość wnikliwie przestudiować instrukcję. Mam kilka pytań nasuwających mi wątpliwości co do rozgrywki:
1. Atak przez granicę wrogiego państwa – czy stosujemy jakiś modyfikator walki i strat po walce, skoro przekroczenie granicy wrogiego państwa kosztuje dodatkowy 1PR?
2. Czy modyfikator wpływu terenu na walkę dla atakującego w górach (pod górę/z góry) jest taki sam jak dla bagien?
3. Nie za bardzo rozumiem wymowę drugiej części zasady [5.13]: „Ale tylko wtedy, gdy posiada umocnienia większe niż 2”. Czy „2” to wartość wynikająca pośrednio z zasady [7.15]?
4. Zasada [5.15] Czy atakujący może wejść na opuszczone przez broniącego pole bezpośrednio po ataku (bez straty PR), czy w fazie ruchu? To samo pytani dotyczy wejścia atakującego na pole broniącego po jego eliminacji [5.26].
5. Zasada [5.22] „Jeżeli jednostka wycofa się po walce do strefy, na której znajduje się sojusznicza jednostka, to jednostka ta nie uczestniczy w następnej walce jednostki sojuszniczej, jednak podlega ewentualnemu wycofaniu się po walce”. Czy w ataku na tą jednostkę sojuszniczą traci ona wtedy ewentualnie 1PS przy wyniku B1?
6. Walka z udziałem samolotów [5.28] – czy tak jak w przypadku czołgów, jeżeli następuje atak z dwóch stref, gdzie oddziały mają wsparcie samolotów, modyfikatory samolotów kumulują się? Na logikę – TAK – ale nie wynika to z zasad.
7. Czy zasada [7.11] dotyczy linii fortyfikacyjnych?
8. Zasada [7.15] Czy modyfikatory te należy stosować także w obliczaniu strat po walce?
9. Zasada [8.11] "Brak możliwości graniczenia z oddziałami wrogimi, chyba że na takim polu znajduje się własny oddział" - czy chodzi o pole, na które składa się droga zaopatrzenia, czy o pole sąsiednie do drogi zaopatrzenia?
Pozdrawiam, Michał

Grisznak - Pią 15 Wrz, 2017

1) Nie.
2) Tak.
3) Nie, z 7.11, gdzie jest powiedziane, że umocnienia stałe mają 3. Ale zauważ, że polowe mają 1 i 2, zatem nie dają tego, co jest opisane w 5.13.
4) Tak, w fazie walki, po wykonaniu ataku, jeśli opuścił je obrońca lub został zniszczony.
5) Nie, straty w PS ponosi tylko ta, która bierze udział w walce. Jednostka, która sie wycofała na takie pole ponosi straty w tej "drugiej" walce tylko wtedy, jeśli musi się wycofać, a nie ma gdzie.
6)Tak, kumulują.
7) Tak, dotyczy wszystkich umocnień, które znajdują się na planszy.
8) Tak, do obu tabel, gdyż traktujemy je jako wpływ terenowy (patrz przykład w 5.11)
9) O pole, na które składa się droga zaopatrzenia. Jeśli na sąsiednim jest wróg, to przez takie pole nie może przebiegać linia zaopatrzenia, ale jeśli na takim polu jest nasza jednostka - wtedy linia może przebiegać.

mike2210 - Pią 15 Wrz, 2017

Dzięki, Grisznak! Moje wątpliwości zostały rozbite niczym Grupa Mozyrska ;)
Pozdrawiam

Nietoperz - Pią 14 Gru, 2018

Heja,
Ja mam natomiast pytanie odnośnie gry "Wojna 1920 roku" nakładu MON, bo po otwarciu dowiedziałem się, że mam grę "Polska 1920" (tak była nazywana w instrukcji). Czy dobrze rozumiem, że gra "Wojna 1920 roku" to de facto "Polska 1920"? mapy i żetony wydają się znajome... Jedyna różnica to zapewne inna grafika okładki i dołączona broszurka będąca swego rodzaju komentarzem historycznym do gry z listem byłego ministra MON p. Macierewicza . Jest tak si?

Wojciech Zalewski - Pon 24 Gru, 2018

dokłądnie tak jest
Gryf - Wto 25 Cze, 2019

Witam.

1) Czy sztaby, które wspierały walkę we własnej fazie walki, mogą się poruszać we własnej fazie ruchu? Gram,że nie mogą, tak jak inne jednostki bojowe.

2) Czy faktycznie za wyeliminowanie jednostki nieprzyjaciela posiadającej początkowo 1 PS otrzymujemy 4 PZ ( 1 PZ za 1 PS + 3 PZ za wyeliminowaną jednostkę ) ?

Pozdrawiam.

Grisznak - Wto 25 Cze, 2019

1) Mogą
2) Tak

Gryf - Wto 25 Cze, 2019

Wielkie dzięki za szybką odpowiedź. Znaczy brygady sowieckiej jazdy raczej samodzielnie nie powinny działać, aby nie ryzykować zniszczenia.

Pozdrawiam.

Grisznak - Śro 26 Cze, 2019

One są w praktyce do walki, bardziej do dalekich zagonów, przecinania szlaków zaopatrzenia, zajmowania punktów itd.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group