To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Taktyka i Strategia - Forum

System 'Bitwy XXI Wieku' (B-21) - Bitwy XXI wieku

Wojciech Zalewski - Czw 31 Paź, 2013
Temat postu: Bitwy XXI wieku
W związaku z finalizacją prac nad naszym kolejnym projektem, wypracowanym przy udziale kilku oficerów WP, przedstawiam okładkę gry, która ukaże się w marcu 2014 r.. Będzie to gra z rzeczywistymi wojskami o realnych strukturach, w realnym terenie (kilka map).
Na dziś chcemy z tematów historycznych załączyć bitwy w następujących konfliktóe:
- Irak: Abrams, Chelellenger v T-72, T-80
- NATO v Rosja
- Izrael v sąsiedzi
Te mamy opracowane scenariusze

Wojciech Zalewski - Czw 31 Paź, 2013

Arkusz "Bartoszyce" ) oczywiście testowy) :)
Anonymous - Czw 31 Paź, 2013

O!, to ciekawa inicjatywa :mrgreen: W jakiej skali będzie gra, taktycznej, taktyczno-operacyjnej czy może coś większego?
Wojciech Zalewski - Czw 31 Paź, 2013

kompania. dzwizjon
Anonymous - Czw 31 Paź, 2013

Czyli generalnie skala taktyczna, chociaż taki wybór pozostawia sporą swobodę w doborze skali terenu (heks->odległość w terenie). Fajny temat; osobiście będę z zaciekawieniem obserwować doniesienia z "placu budowy" :razz:
Magon - Czw 31 Paź, 2013

Chyba mnie nie zalogowało... Miałem na myśli to, iż przyjmując żeton jako np. kompanię, istniej możliwość przyporządkowania heksowi różnych odległości; może to być tylko 100 metrów, ale także i 1000 - inne możliwości ogniowe współczesnych środków ogniowych, większe odległości (szerokość i głębokość) "zainteresowania" pododdziałów.
Wojciech Zalewski - Czw 31 Paź, 2013

heks = 1 km
Z wojskiem dyskutujemy o WO, czy wprowadzać 3 km, bo choć to możliwe, to dla gry nie do końca potrzebne. Ale testy trwają. Mamy zaplanowany pokaz w jednej z brygad :)

Magon - Pią 01 Lis, 2013

Ho, ho! Pokaz, czyli gra będzie pełną gębą :mrgreen: Swoją drogą, taki okres wymaga faktycznie nieco innego podejścia do sprawy. To WO, to Walka Ogniowa? Jeżeli tak, to nie wiem jakie są dokładnie koncepcje, ale, o ile mi wolno wrzucić swoje pięć groszy, to wiele zależy od terenu. Przy okazji pierwszej wojny w Zatoce Perskiej (1991), czytałem artykuł - bodajże na internecie, ale głowy nie dam, traktujący o skutecznych zasięgach prowadzenia ognia przez współczesne czołgi i jak to radzieckie konstrukcje byłyby zdeklasowane w potencjalnej IIIWŚ, w Europie. Autor pisał o zdecydowanej przewadze czołgów zachodnich nad czołgami byłego Układu Warszawskiego pod względem systemów kierowania ogniem, posiadanych przeliczników balistycznych itd.;w mniejszym stopniu chodziło o samą amunicję. Na to pojawił się komentarz, że to, co przydało się na pustyni, nie znalazłoby pełnego zastosowania na terenie europejskim, bo taki, powiedzmy "Challenger", miałby bardzo niewiele okazji do prowadzenia ognia na takie dystanse, z jakich rozstrzeliwano czołgi irackie - w Europie teren jest urozmaicony i mało gdzie można prowadzić ogień na dystans powyżej 2km (nie pamiętam dokładnie, ale było to dosłownie kilka procent powierzchni terenu), o dystansach odleglejszych nie wspominając.
Wracając do gry, wydaje mi się, iż 1heks=1km, byłby ciekawszym wyjściem. Oczywiście będzie to rzutować na inne aspekty gry, chociażby pojawiający się wymiar operacyjny, ale to kwestia wizji całościowej gry :razz:

Magon - Pią 01 Lis, 2013

Aaa.. Wymiar operacyjny przy 3km na heks oczywiście - przy założeniu takiej wielkości mapy jak w innych grach TiS.
Wojciech Zalewski - Pią 01 Lis, 2013

My, od jakiegos czasu, prezentujemy nasz system 7,5 km, ale to już tematy "niekomercyjny" na razie. Za jakiś czas ujrzy on światło dzienne. A jesli uzyskam zgodę na prezentację dla publiczności, takowe zaproszenie umieszcze na stronie lub wyślę zainteresowanym.
Mamy wszystkie dane balistyczne dla wszystkich typów broni (WSZYSTKICH). Ten projekt powstaje we współpracy w Wojskiem Polskim, także na jego potrzeby.

Magon - Pią 01 Lis, 2013

Bardzo ciekawie to wszystko wygląda. Przy czym z punktu widzenia hmmm... marketingowego?, biorąc pod uwagę grywalność i pewien klimat gry, dobrze by było nie przeładować systemu nadmiarem szczegółów technicznych i dodać jakieś elementy typu nazwiska postaci :mrgreen: , wstawki fabularne itp. No coś w tym stylu. Oczywiście mówię tu o grze, której poświęcony jest ten wątek.
Natomiast wersja niekomercyjna, to będzie raczej symulacja, nie gra?

Wojciech Zalewski - Pią 01 Lis, 2013

Taktyka wyda jako grę
Wojciech Zalewski - Sob 02 Lis, 2013

My zaczynamy od roku 2013 i potencjalnych kobfliktów w naszym obszarze, ale zrobimy też uderzenie Ametkanów w Iraku, i którąś z potencjalnych możliwości Izraela. Ten system będzie "reagował" na bieżąco. Na wszelkie manewry Białorusi itp :)
Anonymous - Nie 03 Lis, 2013

Wspaniale, kolejny nowy system. Brzmi bardzo ciekawie. Ciekawy jestem jak będzie przedstawiona wyższość techniczna Abrahmsów nad T-72 :)
Wojciech Zalewski - Nie 03 Lis, 2013

sa co najmniej dwa sposoby takiego odwzorwania
Ale szczegóły to już przy wydaniu gry zapodam

Caius Marius - Pon 04 Lis, 2013

Mam gdzieś cały zapas map do "Pustynnej Burzy", za to żetonów znaleźć nie mogę :roll:
A szkoda, bo choć bardzo jednostronnie, to jednak fajnie się grało ;) No trochę pomagały Irakijczykom samobieżne wyrzutnie z ppk HOT, to strasznie mało ich było ;)

Zapowiada się ciekawie, tylko jedna uwaga ;) W Iraku nie było T - 80, jeśli gra przewiduje taki scenariusz, to hipotetycznie trzeba by dodać Irakijczykom parę innych "akcesoriów" w postaci choćby Tunguzek czy TOR-ów :)

Wojciech Zalewski - Pon 04 Lis, 2013

Co do scenariuszy historycznych to trzymamy się historii
Karol3414 - Wto 05 Lis, 2013

No to ja się wpisuję na listę klientów (chyba że cena odbiegnie od standardu mocno). Brzmi "ciekawsko". Choć fajnie by było poznać więcej szczegółów odnośnie poszczególnych rozwiązań choć podejrzewam, że jeśli to ma być również system na potrzeby WP to pewnie będzie dosyć realne, pytanie czy nie będzie zbyt hardcore'owy, a jeśli cywilna wersja będzie mniej skomplikowana czy nie straci realności mocno.
:?: Żetony w obu wersjach będą tylko z symbolami taktycznymi ? Czy tylko na potrzeby WP, a w wersji cywilnej będą dualne?

Dominik - Wto 05 Lis, 2013

Pomysł bardzo interesujący, trzeba cierpliwie czekać na efekt końcowy :D

Gdy patrzą na gry które są planowane na przyszły rok to dochodzę do wniosku, że Redakcja planuje bezwględnie pozbawić swoich czytelników oszczędnosci :D

Nie żebym się czepiał ale w temacie tego wątku jest literówka - "wieki".

Wojciech Zalewski - Wto 05 Lis, 2013

Nie będziemy tego wydawać na raz, wszystko wolno i cierpliwie, też jesteśmy graczami i we wszytsko na raz się nie da :)
Wieki wieków... już poprawiamy



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group