To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Taktyka i Strategia - Forum

Średniowiecze - Interpretacja przepisów

Gryf - Pon 08 Sty, 2018

Dziękuję bardzo za odpowiedzi. To wszystko wynika w sumie z instrukcji , ale dobrze mieć pewność interpretacji :smile:
CichyLas - Śro 02 Sty, 2019

1.- faza ruchu jednostek pieszych - odział piechoty wykonuje ruch. Zakończywszy ruch ma przed sobą w bezpośrednim sąsiedztwie oddz. kuszników w ruchu.
-faza ataku oddz. pieszych - w/w jednostka piesza(siła 2) atakuje w/w oddz. kuszników (siła 0 bo oddz. w ruchu) - stosunek sił 2:0. Jak mam mam do tego podejść by ustalić odczyt w tabeli wyników walki?
2. W fazie ataku oddz. pieszych(gra Peipus Lake) jest napisane:
,, Wszystkie oddz, piesze gracz posiadającego inicjatywę i mające w swim sąsiedztwie wrogie jednostki muszą wykonać atak" -jednostki piechoty nie maja stref kontroli czy ich strefa kontroli obejmuje wszystkie 6 sąsiednich pól?

woj1982 - Śro 02 Sty, 2019

Ad1. Siła 1,dlatego dwie jednostki łuczników/kuszników mogą stać na jednym polu, czyli stosunek 2:1,duchów się nie atakuje :wink:
AD. 2 piechota też ma "front" :razz: , 3 pola przednie.

CichyLas - Śro 02 Sty, 2019

1- to czemu na oddz. kuszników w ruchu jest siła 0 pkt? :P jeśli twoim zdaniem mają siłe 1 to w przypadku dwu oddz powinno byc razem dwa. ale jesli jest napisane ZERO to nijak 0+0 to ZERO ale nigdy 1 albo 2
2-po co w takim razie ten zapis że wokoło?

[ Dodano: Pią 04 Sty, 2019 ]
pewnie zle pytanie postawiłem dotyczące kuszników, opieram sie o Jezioro Pejpus bo ogólnej instrukcji do systemu nie posiadam. Kusznicy w pozycji strzeleckiej posiadają 1 pkt siły wiadomo ze mogą byc dwa na stosie itd., ale co z kusznikami w ruchu gdzie na żetonie widnieje siła 0? Jak podejsc do tego w walce?
Wiadomo nie duchy panie woj1982. Ja mogę osobiście odpowiednio ustawic własne założenia reguły ale nie w tym rzecz. Nie znalazłem nic w instrukcji stąd te pytania. Myślę zę twórca jakies założenia miał co do walki w zwarciu opisując avers 1pkt, siły a revers 0 pkt, siły + znacznik ruchu tylko jakie?

stanley - Pią 04 Sty, 2019

Łucznicy - Kusznicy

walka bezpośrednia - 1PS
ostrzał z łuków, kusz - położenie bojowe ostrzał z siłą np 2PS

w położeniu marszowym walka bezpośrednia - 1PS
brak możliwości ostrzału z łuków lub kusz

Wojciech Zalewski - Pon 28 Sty, 2019

chodzi o ich siłę walki bezpośredniej, Nie mają jej, ale to nie oznacza, ze można postawić milion łuczników na jednym polu :) bo nadal mają 0. Dwóch maksymalnie
Knjaz - Sob 13 Kwi, 2019

Ok, smieszki smieszkami, ale jak rozstrzygnac walke piechoty z lucznikami w ruchu? Sa eliminowani?
Crecy - jak interpretowac pola na mapie, pomiedzy Anglikami, a Genuanczykami jesr ostrokol i wilcze doly, tak? Czy Genuanczycy maja w ogole mozliwosc ostrzalu nieprzyjaciela?

[ Dodano: Pon 15 Kwi, 2019 ]
Kolejne pytania - wynik starcia B2, jazda sie wycofuje przechodzac przez dowodce stojacego samotnie na polu, w poscigu jazda przeciwnika wchodzi na pole z dowodca, czy jest on eliminowany? Zakladam, ze tak, poniewaz nie ma SK oraz PS.

Na jakiej podstawie autor przepisow uwaza, ze w przypadku wyeliminowania dowdcy, bez przypisanych oddzialow (w Crecy sa glownie tacy), odracac musze 15 oddzialow? Dlaczego 15? Jezeli zgrupowanie posiada dwoch dowodcow, to nie powinny to byc te oddzialy?

Czy poruszajac sie po drodze, nalezy placic za zwroty wzdluz tejze drogi?

Piechota naprawde musi placic za zwroty podczas ruchu? Ta nieskladna gromada plebsu? :)

Wojciech Zalewski - Pon 15 Kwi, 2019

tak, mają

tak

to arbitrana decyzja, jeżeli uważa pan , zę ma być mniej lub więcej - prosze bardzo, ale dotyczy to wszystkich graczy w kolejnych grach

nie

właśnie dlatego

Knjaz - Wto 16 Kwi, 2019

Dziekuje bardzo za szybka odpowiedz. Tam w Crecy, tych 15tu, to dla Anlikow ponad polowa sil, wiec cios ogromny, aczkolwiek ja nie stracilem go, tylko Francuzi i ze wzgledu na podwojnych dowodcow mielismy zagwozdke kogo obracac.
Dodatkowo zagralem na zasieg strzalu dwa, i kusznicy wykosili moje oddzialy (angielskie), w trzy tury mnie poskladali. ;( Smuteczek. Moglem zagrac wg. scenariusza.

Generalnie, to porownujac do innych systemow (W-39, WB-35) ten wydaje mi sie najbardziej dynamiczny. Jeszcze, kiedy uklada sie impet tylko na najblizsze (wzgledem wroga) oddzialy, to rozgrywka jest naprawde szybka.
Zasieg kusznikow jest 1 heks, a wynikow ostrzalu nalezy szuka w wierszy odleglosci 1 heksu, czy 4? Tak pomyslalem, ze skoro 1, to jego maksymalny, to moze szukac w maksymalnym, wiec "odleglosc 4". To bardziej odda ich bezuzytecznosc (nie no, swietnie nadaja sie do odkrycia wilczych dolow;) ).

Jutro, albo rewanz, albo Jezioro Pejpus! :)
Pozdrawiam.

ps - A durny ja placilem za zwroty na drodze.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group