Taktyka i Strategia - Forum Strona GłównaTaktyka i Strategia - Forum Strona Główna

To forum wykorzystuje pliki cookies do zapamiętywania spersonalizowanych preferencji.
Ustawienia dotyczace plików cookies można zmienić samodzielnie w przegladarce internetowej.
Szczegóły na stronie Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji.


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload


Poprzedni temat «» Następny temat
pytanie do zasad
Autor Wiadomość
Hierra
Kadet



Dołączył: 08 Wrz 2018
Posty: 7
Skąd: Wrocław
Wysłany: Nie 16 Wrz, 2018   

A czy jeśli moje dywizje poruszają się główną drogą, ale po nierównym bądź zalesionym terenie, mogę to liczyć jesli chodzi o ruch jako główna droga? Czy muszę do tego dorzucić własnie np las
 
     
stanley
Porucznik


Dołączył: 14 Lut 2010
Posty: 933
Wysłany: Nie 16 Wrz, 2018   

Droga to droga i nie ważne po jakim terenie biegnie.
 
     
Lampon
Plutonowy


Dołączył: 25 Sie 2008
Posty: 131
Skąd: Śląsk
Wysłany: Pon 24 Wrz, 2018   

Mam dwa pytania
1) Mam 30 PS w artylerii (samodzielny ostrzał) -4 PS za teren wychodzi 26 PS i w jakim przedziale siły poszukujemy wyniku tego ostrzału.
2) Mam 20 PS w artylerii (samodzielny ostrzał) -4 PS za teren wychodzi 16 PS i w jakim przedziale siły poszukujemy wyniku tego ostrzału.
 
     
siliciumpl
Szeregowy


Dołączył: 07 Wrz 2018
Posty: 13
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Wto 25 Wrz, 2018   

ad 1. 17+
ad 2. 13 - 16
 
     
bartekp5
Kadet


Dołączył: 25 Wrz 2018
Posty: 2
Skąd: Poznań
Wysłany: Pon 01 Paź, 2018   

Witam,
Od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem Adren. Po pierwszej rozegranej grze nasuwa mi się kilka szybkich (bardzo możliwe że dla wielu szkolnych) pytań.
1) Czy są stosowane jakiekolwiek praktyki dotyczące limitu czasu na ruch? Nie ma tego w zasadach dlatego pytam o praktykę. Pytam tak ogólnie bo czasem tura strasznie się przeciąga.
2) Wpływ terenu na walkę: Miasto +2, Wzgórza + 2. Łącznie + 4 dla obrońcy czy miast nie kumulujemy z innym terenem?
3) Modyfikatory. Załóżmy czysto teoretyczną sytuację: gracz atakuje 6 jednostkami pancernymi tj. dwoma stosami i posiada łącznie 5 gwiazdek (2 białe i 3 żółte). Gracz broniący dysponuje jedną jednostką piechoty i jedną jednostką pancerną która ma 1 białą gwizdkę. Czy dobrze liczę: żółte gwiazdki atakującego nie są liczone ze względu na 1 białą obrońcy, następnie po jednej białej atakującego i obrońcy się wzajemnie znoszą i wynikiem jest +1 na korzyść atakującego? Jeżeli nie to jak to policzyć?
4) Walka wielu stosów (jak w załączniku)
Obok siebie stoją dwa stosy obrońcy z oddziałami A,B,C i drugi D,E.
Atakują je również 2 stosy, pierwszy 1,2,3 i drugi 4,5,6.
Czy w takim wypadku liczymy: wszyscy na wszystkich? Czy można rozdzielić atak w taki sposób że np. oddziałem 6 atakujemy stos D,E (skazany na porażkę, ale wiąże walką) a pozostałymi 1,2,3,4,5 atakujemy A,B,C.
Mam nadzieję że za bardzo nie skomplikowałem tematu. Z góry dziękuję za odpowiedź.
 
     
stanley
Porucznik


Dołączył: 14 Lut 2010
Posty: 933
Wysłany: Pon 01 Paź, 2018   

1) nie
2) +4
3) tak
4) można rozdzielić
 
     
Michał Jakubik
Kapral


Dołączył: 23 Cze 2015
Posty: 113
Skąd: Aleks Kuj
Wysłany: Pon 01 Paź, 2018   

4) Trzeba rozdzielić!!!
 
     
bartekp5
Kadet


Dołączył: 25 Wrz 2018
Posty: 2
Skąd: Poznań
Wysłany: Wto 02 Paź, 2018   

Serdeczne dzięki !!! Jeszcze jedno, mam nadzieję że ostatnie pytanie które dotyczy uzupełnień. W ostatniej rozgrywce dość mocno zarysowała się linia frontu przechodząca przez całą mapę ewidentnie dzieląc tereny opanowane przez Niemców i Aliantów. Czy jeżeli uzupełnienie np. Aliantów przewidziane jest do wejscia z danego sektora ale sektor ten leży już daleko na terenach opanowanych przez siły niemieckie to mimo wszystko wchodzi z tego sektora czy musi wejść z np. najbliższego sektora leżącego "po stronie" aliantów?
 
     
Michał Jakubik
Kapral


Dołączył: 23 Cze 2015
Posty: 113
Skąd: Aleks Kuj
Wysłany: Wto 02 Paź, 2018   

posiłki wchodzą z innego sektora będącego za linią frontu aliantów, podobnie jest z zaopatrzeniem przesuwa się wraz z linia frontu
 
     
siliciumpl
Szeregowy


Dołączył: 07 Wrz 2018
Posty: 13
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Pią 05 Paź, 2018   

Przepraszam za prawdopodobnie trywialne pytanie ale nie rozumiem - co oznaczają liczby w nawiasie obok numeru heksa startowego jednostek? Umocnienie czy liczbę heksów o jaką mogę rozłożyć się sie obok tego heksa? Chodzi mi o scenariusz Compass1 w Desert Rats.Jest tam np.
7DPanc(4,7,S)- 7625(1) - chodzi mi o tą jedynkę

I korzystając z okazji drugie pytanie do tego scenariusza wszyscy Włosi są umocnieni na starcie? Jest napisane "Włosi (umocnieni): ...."

I na sam finał "Bazy zaopatrzenia: Alianci - E" - chodzi o wschód rozumiem?

dziękuję za odpowiedzi i wyrozumiałość dla nowicjusza :oops:
 
     
stanley
Porucznik


Dołączył: 14 Lut 2010
Posty: 933
Wysłany: Pią 05 Paź, 2018   

- cyfra w nawiasie oznacza w jakiej odległości od danego pola możesz rozstawić daną jednostkę (żetony)
- tak są umocnieni.
- tak lub (konkretną drogę lub obszar)
 
     
siliciumpl
Szeregowy


Dołączył: 07 Wrz 2018
Posty: 13
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Pią 05 Paź, 2018   

Pomęczę was jeszcze trochę:) Jestem po 4 rozgrywkach w compass1 - niestety na razie sam ze sobą więc w każdej grze wygrywam i jednocześnie przegrywam :) ale do rzeczy:
1) jeżeli zaatakowano zdezorganizowaną jednostkę i w wyniku tego ataku ma ona znowu zostać zdezorganizowana to co sie z nią dzieje?
2) mam jednostkę zdezorganizowaną i jednocześnie z brakiem zapasów na poziomie 1 gdybym chciał nią zaatakować dziele jej PS dwa razy? np jednostka ma 5 PS :2 =2,5 --> 3 i potem 3:2=1.5-->2
3) jak jednostka nie ma gdzie się wycofać (ograniczają ją SK wroga, skarpy itp) i nie mogę już stracić PSB bo zostanie wyeliminowana to rozumiem, ze nie mogę zatrzymać się na polu z sojuszniczymi jednostkami kiedy ich PSB=8 (4 żetony po 2PSB) i tak czy siak tracę tą jednostkę?

ponownie z góry dziękuje za odpowiedzi.
 
     
Radosław Kotowski
Porucznik



Dołączył: 27 Lut 2012
Posty: 702
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 05 Paź, 2018   

1) Brak efektu
2) Dzielisz dwa razy
3) Tracisz jednostkę.
 
     
Michał Jakubik
Kapral


Dołączył: 23 Cze 2015
Posty: 113
Skąd: Aleks Kuj
Wysłany: Nie 28 Paź, 2018   

Czy można budować nowe mosty na dużych rzekach?
W przypadku małych rzek zasady tego zabraniają, o dużych rzekach niestety nic nie jest napisane.
Może jakiś chochlik czy celowe zamierzone?
 
     
LukashP
Szeregowy


Dołączył: 06 Mar 2005
Posty: 11
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 28 Paź, 2018   

Michał Jakubik napisał/a:
Czy można budować nowe mosty na dużych rzekach?


Tak
 
     
mmiiss17
Kadet


Dołączył: 24 Paź 2018
Posty: 9
Skąd: Co skąd?
Wysłany: Czw 08 Lis, 2018   

Przenoszę post do właściwego wątku i proszę o opdoiwedzi na pytania.

Pozostaje pytanie w jakim scenariuszu i gdzie użyć KG B, KG B, KG D i KG E - włoskie kampfgruppe o sile 2

[ Dodano: Sob 03 Lis, 2018 ]
Jeszcze wątpliwość odnośnie jednostek - 90 dywizja lekka niemiecka (i nie tylko, także dywizje włoskie oraz oddziały piechoty w (sic!) 15 dpanc i 21 dpanc) nie powinny być zmotoryzowana? Jej prędkość poruszania wynosi 6, a dla zwykłej piechoty - 4. Czy przyjąć, iż jednostki powyżej 4 punktów ruchu są zmotoryzowane, a na jej awersie i rewersie zagubiły się ikonki Opla?

Skład 90 dywizji piechoty lekkiej (wikipedia)

1941

155 pułk strzelców
361 pułk piechoty
580 mieszana kompania rozpoznawcza
361 batalion artylerii
900 batalion pionierów
190 kompania łączności

1942

190 batalion pancerny
155 pułk grenadierów
200 pułk grenadierów
361 pułk grenadierów
190 pułk artylerii
190 batalion przeciwpancerny
900 batalion saperów
90 pancerny batalion rozpoznawczy
190 batalion łączności

[ Dodano: Pon 05 Lis, 2018 ]
Ponadto nasunęło mi się pytanie o skarpy bo nie do końca zrozumiałem i również o drogi.
1) Jednostki poniżej skarpy nie posiadają strefy kontroli w górę. Jednostki powyżej posiadają strefę kontroli w dół.
a) Skarpa daje modyfikator +3 dla obrońcy znajdującego się poniżej skarpy (3 kolumny w lewo)?
b) Jednostka poniżej skarpy, rozumiem, że nie może atakować jednostki powyżej.
c) Jednostka powyżej skarpy musi czy może atakować wroga poniżej?

2) Drogi.
Przykład A)
Jak liczyć punkty ruchu jeśli jednostka zmotoryzowana porusza się drogą główną i chce skręcić na pole ze szlakiem pustynnym?
(pole 3 > pole 2 > pole 4 > pole 7 > pole 8)


Przykład B)
Jeśli szlaki pustynne lub drogi krzyżują się w jednym miejscu (pole 4), czy koszt poruszenia się po drodze A, zejście z drogi A (pole 3) i wejście bezpośrednio na sąsiednie pole z drogą B (pole 5) jest liczony za 1 PR tak jakby jednostka zmot. poruszała się po szlaku cały czas? Analogicznie w przypadku drogi głównej.
Jak liczyć wtedy zaopatrzenie w fazie zaopatrzenia - czy może dowolnie schodzić z drogi czy musi "przejeżdżać" przez skrzyżowania?



Ponadto nie do końca rozumiem punkt 4.32 w instrukcji, który traktuje o ruchu.
Jeśli oddział wchodzi na wzgórza (+1PR) porośnięte lasem (+1PR), zaś koszt poruszania się po terenie czystym wynosi (1 PR) to całkowity koszt wejścia na wzgórze porośnięte lasem wynosi 3 PR.
To koszt wejścia jednostki zmotoryzowanej na pole z drogą główną wynosi 2 PR (teren pustynny dla jednostki zmot.) podstawowy za teren czysty + 1/3 PR za drogę czyli 2 i 1/3 ?
Ile będzie wynosił całkowity koszt przejścia jednostki zmot. z pola 3 na pole 6 (koszt wejścia do miejscowości 2 PR według tabeli ruchu)
Ostatnio zmieniony przez mmiiss17 Pon 12 Lis, 2018, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Michał Jakubik
Kapral


Dołączył: 23 Cze 2015
Posty: 113
Skąd: Aleks Kuj
Wysłany: Nie 11 Lis, 2018   

1. oddział poruszając się wzdłuż drogi wydaje PR tylko za ruch po drodze niezależnie od rodzaju terenu po jakim przechodzi droga
2. w twoim przypadku z pola 3 na 6 jednostka wyda za każde pole 1/3 wiec razem 1PR
3. oddział wchodząc na pole z drogą wydaje za teren na którym droga biegnie, dopiero poruszać się może wzdłuż drogi jak w pkt. 1
"To koszt wejścia jednostki zmotoryzowanej na pole z drogą główną wynosi 2 PR (teren pustynny dla jednostki zmot.) podstawowy za teren czysty + 1/3 PR za drogę czyli 2 i 1/3 ? " wydajesz tylko 2PR tak jak opisuje w pkt.3
  
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 1.16 sekundy. Zapytań do SQL: 10