Taktyka i Strategia - Forum Strona GłównaTaktyka i Strategia - Forum Strona Główna

To forum wykorzystuje pliki cookies do zapamiętywania spersonalizowanych preferencji.
Ustawienia dotyczace plików cookies można zmienić samodzielnie w przegladarce internetowej.
Szczegóły na stronie Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji.


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload


Poprzedni temat «» Następny temat
pytanie do zasad
Autor Wiadomość
siliciumpl
Kadet


Dołączył: 07 Wrz 2018
Posty: 4
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Pon 10 Wrz, 2018   

Witam,
moim zdaniem
pierwsza opcja wchodzi w grę...
lub
można zaatakować tylko oddziałem 1
 
     
Lampon
Plutonowy


Dołączył: 25 Sie 2008
Posty: 131
Skąd: Śląsk
Wysłany: Pon 10 Wrz, 2018   

Własnie też tak myślę, ale chciałem się upewnić.
 
     
stanley
Porucznik


Dołączył: 14 Lut 2010
Posty: 922
Wysłany: Pon 10 Wrz, 2018   

Według mnie to obie opcje są poprawne.
1. 1 i 2 atakują razem A
2. lub 1 znajdująca się w umocnieniach nie musi atakować natomiast 2 (artyleria) wykonuje samodzielny ostrzał w fazie walki.
 
     
Lampon
Plutonowy


Dołączył: 25 Sie 2008
Posty: 131
Skąd: Śląsk
Wysłany: Pon 10 Wrz, 2018   

Właśnie chodzi o ten samodzielny ostrzał czy można go wykonać w takim przypadku, ja sądzę że nie. jeżeli artyleria strzela (wspieranie walki) do oddziału przeciwnika to piechota atakuje razem z nią posiłkowałem się przepisem 8.27, ale tam jest mowa o artylerii i dlatego każdy miał inne zdanie, a mój kolega właśnie stosował takie ostrzały.
  
 
     
stanley
Porucznik


Dołączył: 14 Lut 2010
Posty: 922
Wysłany: Pon 10 Wrz, 2018   

Albo wspiera walkę własnych oddziałów lub wykonuje samodzielny ostrzał jednostek npla.
 
     
Lampon
Plutonowy


Dołączył: 25 Sie 2008
Posty: 131
Skąd: Śląsk
Wysłany: Pon 10 Wrz, 2018   

Jeżeli artyleria może ostrzelać jednostkę wroga która jest w polu kontroli przeciwnika (oboje umocnieni), a odział piechoty nie musi atakować przeciwnika, pomimo że artyleria prowadzi ostrzał to powstanie całkiem inna sytuacja po tym ostrzale. Artyleria może zdezorganizować przeciwnika w jednym etapie a w następnym oddział będący w polu kontroli wroga może go atakować, lub artyleria dalej może go ostrzeliwać a piechota może nie podejmować żadnych działań, a artyleria będzie wykańczać pomału odziały przeciwnika.
 
     
stanley
Porucznik


Dołączył: 14 Lut 2010
Posty: 922
Wysłany: Pon 10 Wrz, 2018   

A jaką siłę ostrzału w natarciu posiadała artyleria ?

[ Dodano: Pon 10 Wrz, 2018 ]
punkt 8.27 mówi że art nie może prowadzić samodzielnego ostrzału na odziały npla znajdujące się na sąsiednich polach przyległych do pola na którym znajduje się ta artyleria
 
     
Lampon
Plutonowy


Dołączył: 25 Sie 2008
Posty: 131
Skąd: Śląsk
Wysłany: Pon 10 Wrz, 2018   

Ja użyłem dla przykładu tylko trzech jednostek w tym jednej artylerii ale w praktyce artylerii było tam bardzo dużo coś około 40 PS. Odniosłem się do tego punktu, ale zamiast artylerii mam normalny oddział i myślałem, że jak w polu kontroli wroga mam własny oddział (nie artylerię, artyleria z tyłu) to w fazie walki mogę tylko wspierać walkę tego oddziału.
 
     
stanley
Porucznik


Dołączył: 14 Lut 2010
Posty: 922
Wysłany: Pon 10 Wrz, 2018   

Nawet przy takiej sile art zakładając że masz szczęście potrzebujesz minimum 2 etapów aby zniszczyć oddział npla w umocnieniach
 
     
Lampon
Plutonowy


Dołączył: 25 Sie 2008
Posty: 131
Skąd: Śląsk
Wysłany: Pon 10 Wrz, 2018   

Chodziło mi o to czy można tak stosować artylerię (do opisanego przypadku). Dostawałem rezultat D i to zmieniało układ sił w następnym etapie na moją niekorzyść.
 
     
stanley
Porucznik


Dołączył: 14 Lut 2010
Posty: 922
Wysłany: Pon 10 Wrz, 2018   

Moim zdaniem można
 
     
Lampon
Plutonowy


Dołączył: 25 Sie 2008
Posty: 131
Skąd: Śląsk
Wysłany: Pon 10 Wrz, 2018   

Dziękuję wszystkim którzy wzięli udział w dyskusji za pomoc przy interpretacji przepisów.
 
     
siliciumpl
Kadet


Dołączył: 07 Wrz 2018
Posty: 4
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Wto 11 Wrz, 2018   

Nie chcąc zakładać nowego tematu, prosiłbym o korektę "erraty" zawartej na nowej stronie TiSu, chodzi mi o ilustracje w niej zamieszczone "grafika nr 5" jest taka sama jak "grafika nr 2" i nie pasuje do przedstawionego przykładu. analogicznie grafika nr 6 identyczna jak nr 3.
 
     
Hierra
Kadet



Dołączył: 08 Wrz 2018
Posty: 6
Skąd: Wrocław
Wysłany: Śro 12 Wrz, 2018   

Witam! Mam pytanie, jestem świeży jeśli chodzi o gry Tisu. Czy jeśli załóżmy przy danym rezultacie chociażby 4:1 obrońca traci 1 poziom, czy 2 - sprawności bojowej, jak mogę to oznaczyć? Nie do końca to rozumiem, jeśli ma to jakieś znaczenie, gra Warszawa 1944, WB oczywiscie. Czy wtedy podmienia sie żeton, czy jak to przebiega?
 
     
Gryf
Kadet
Gryf


Dołączył: 27 Cze 2016
Posty: 9
Skąd: Szczecin
Wysłany: Czw 13 Wrz, 2018   

Hierra napisał/a:
Witam! Mam pytanie, jestem świeży jeśli chodzi o gry Tisu. Czy jeśli załóżmy przy danym rezultacie chociażby 4:1 obrońca traci 1 poziom, czy 2 - sprawności bojowej, jak mogę to oznaczyć? Nie do końca to rozumiem, jeśli ma to jakieś znaczenie, gra Warszawa 1944, WB oczywiscie. Czy wtedy podmienia sie żeton, czy jak to przebiega?


Witam. Jeśli oddział posiadał 2 PSB , czyli awers i rewers, to przy stracie 1PSB odwracasz go po prostu na drugą stronę - tą z niższym parametrem punktu siły. Jeśli oddział ma tylko jeden PSB i na odwrocie jest "pusty" to przy stracie 1 PSB jest eliminowany. Podobnie oddział, który miał początkowo 2PSB jest przy stracie 2 poziomów eliminowany. Mam nadzieję, że pomogłem. Pozdrawiam :-)
_________________
Gryf
 
     
siliciumpl
Kadet


Dołączył: 07 Wrz 2018
Posty: 4
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Czw 13 Wrz, 2018   

Generalnie (nie licząc artylerii i sztabów) jednostki mają 2 poziomy "wytrzymałości". Jeżeli tracisz poziom w praktyce oznacza to odwrócenie żetonu na drugą stronę gdzie siła oddziału jest niższa niż na tej pierwszej (w wyniku poniesionych strat oddział ma mniejszą wartość bojową wyrażaną przez punkty siły) jeżeli sytuacja dotyczy już "odwróconej" jednostki to jest ona eliminowana. W każdym bądź razie nic nigdzie nie zaznaczasz. w B35 np przebiega to całkiem inaczej wytrzymałość i siła oddziału znajduje się w tabelach gdzie strata wytrzymałości niekoniecznie wiąże się ze stratą punktów siły.
 
     
Hierra
Kadet



Dołączył: 08 Wrz 2018
Posty: 6
Skąd: Wrocław
Wysłany: Czw 13 Wrz, 2018   

Dziękuję bardzo :D Wszystko już jasne :mrgreen: Pozdrawiam!

[ Dodano: Czw 13 Wrz, 2018 ]
Przychodzę z jeszcze jednym pytaniem, mianowicie ( https://imgur.com/a/iKeZ5kb ) załączam link do zdjęcia. Jak przy rozstawianiu rozróżnić dany żeton? Kompletnie nie mówi mi nic chociażby 170/73 DP :/ Czy 6 DGren :/ Tzn - inaczej, domyślam się że chodzi np o dywizje piechoty, czy grenadierów, ale jak to odróznić, by wiedzieć że ma to być taki i taki żeton.
 
     
stanley
Porucznik


Dołączył: 14 Lut 2010
Posty: 922
Wysłany: Pią 14 Wrz, 2018   

Jest to 57 pułk piechoty (3 poziome kreski oznaczają pułk, a symbol pieszego żołnierza piechotę) 5 w czarnym kwadracie to 5 DP (dywizja piechoty niemiecka) :mrgreen:
 
     
Hierra
Kadet



Dołączył: 08 Wrz 2018
Posty: 6
Skąd: Wrocław
Wysłany: Sob 15 Wrz, 2018   

Wszystko już jasne, prócz jednej rzeczy. Przy rozstawianiu nakazuje mi instrukcja, by na jedno pole nałożyć dwie dywizje, z czego robi mi sie piramidka z 5 żetonów - to w ogóle mozliwe? Zaznacznę że w instrukcji, w tabeli rozstawiania, przy polu na jakie mam umiescic jednostki, mam zalozmy (numer pola) 3350(1) - Nie rozumiem o co chodzi z tą jedyneczką w nawiasie.
 
     
woj1982
Plutonowy


Dołączył: 20 Sie 2007
Posty: 152
Skąd: włocławek
Wysłany: Sob 15 Wrz, 2018   

Cyfra w nawiasie to odległość w jakiej możesz rozstawić od danego pola
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.03 sekundy. Zapytań do SQL: 8