Taktyka i Strategia - Forum Strona GłównaTaktyka i Strategia - Forum Strona Główna

To forum wykorzystuje pliki cookies do zapamiętywania spersonalizowanych preferencji.
Ustawienia dotyczace plików cookies można zmienić samodzielnie w przegladarce internetowej.
Szczegóły na stronie Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji.


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload


Poprzedni temat «» Następny temat
IV Edycja - 15.0 Walka Ogniowa
Autor Wiadomość
HashTagGG
Kadet
Alea Iacta Est...


Dołączył: 08 Mar 2015
Posty: 7
Skąd: Nowy Targ
Wysłany: Czw 17 Maj, 2018   

Witam,

Mam szybkie pytanie. Po dłuższej przerwie wróciłem do systemu B-35 i na rozgrzewkę rozegrałem operację Compass II z gry Africa Corps. Przy rozkładaniu jednostek zobaczyłem, że mam podwójne żetony jednostek z 7 Brytyjskiej Dpanc, z tym że niektóre maja w silę działa tylko jedną wartość i czarną gwiazdkę a inne oznaczone tym samym numerem mają lepsze współczynniki armat rozgraniczone na BSO/DSO oraz dwie czarne gwiazdki. Mając na uwadze rok operacji wybrałem żetony słabsze zakładając, że jeszcze w początkowej fazie walk alianci nie dysponują jednak mocniejszymi czołgami. Nie wiem czy moje rozumowanie jest słuszne czy zwyczajnie gra zawiera błąd. Będę wdzięczny za odpowiedź.
Pozdrawiam.
TW
 
     
stanley
Porucznik


Dołączył: 14 Lut 2010
Posty: 922
Wysłany: Czw 17 Maj, 2018   

Prawidłowi :mrgreen:
 
     
maciej
Kadet


Dołączył: 03 Wrz 2018
Posty: 1
Skąd: Poznań
Wysłany: Śro 12 Wrz, 2018   

Próbuję rozszyfrować sposób przeprowadzania starcia bezpośredniego i mam pewny problem.

Rozpatruję sytuację, w której jednostki polskie, nazwijmy je A i B znajdują się na dwóch sąsiadujących heksach. Jednostka A sąsiaduje z jednostkami niemieckimi X i Y, natomiast jednostka B sąsiaduje z jednostkami niemieckimi Y i Z. (jednostka Y sąsiaduje zarówno z A jak i B)
Według 7.1.4. Zarówno A jak i B muszą zaatakować obydwie jednostki niemieckie, jakie posiadają w sąsiedztwie.
Każda z nich mogłaby przeprowadzić odrębny atak na dwie jednostki z którymi sąsiaduje (zgodnie z zasadą 7.1.7 nie mogą wspólnie zaatakować 3 jednostek niemieckich), gdyby nie to, że wówczas jednostka niemiecka Y byłaby atakowana dwukrotnie co jest sprzeczne z zasadą 7.1.5.

Gdzie jest błąd w moim myśleniu i jak powinienem to rozegrać?
 
     
stanley
Porucznik


Dołączył: 14 Lut 2010
Posty: 922
Wysłany: Czw 13 Wrz, 2018   

Jednostka A atakuje X i Y npla, a jednostka B atakuje oddział Z lub
A atakuje oddział X a jednostka B atakuje Y i Z npla.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.07 sekundy. Zapytań do SQL: 8