To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Taktyka i Strategia - Forum

System 'Kampanie II Wojny Światowej' (K-2) - Ukraina 1941 - ocena gry

Wojciech Zalewski - Pon 26 Mar, 2012
Temat postu: Ukraina 1941 - ocena gry
Bardzo proszę o wystawianie ocen grze Ukraina 1941

Po oddaniu 14 głosów, średnia ocen to 8,07

Wojciech Zalewski - Czw 11 Kwi, 2013

Że też nikt nie ma odwagi podpisać się pod oceną 1 :) , rzucić jakimś argumencikiem :)
Baron83 - Pią 12 Kwi, 2013

Mnie zawsze ciekawią tacy ludzie. Co trzeba mieć w głowie, żeby tak pajacować :lol: . Ale się ktoś odegrał za krzywdy jakich doznał w swoim życiu :P . Pomogło?
stanley - Pią 12 Kwi, 2013

NA PEWNO Z PSL POMYLIŁ SIĘ. :lol:
Baron83 - Pią 12 Kwi, 2013

A wracając do gry to dają 9/10 w sumie dlatego że w temacie o Bannockburn Bartek zakazał dawać 10. A po prawdzie to najlepsza wasza gra na przełomie ostatnich miesięcy. Reszt nie obrażając :!:
Baron83 - Pią 12 Kwi, 2013

Kto tworzy nie daje 10 sobie sam, tak jest najzdrowiej. Rozumiem :D
Wojciech Zalewski - Pią 12 Kwi, 2013

Generalnie nie wypada głosowaćna samego siebie, bo to nie "gentlemańsko"
QJ - Nie 24 Lis, 2013

Ocena gry to trzy główne punkty:
skala gry
prostota przepisów
strefowa rozgrywka
razem dają podstawy do wystawienia oceny: 10+

Mimo iż tak jak każda gra ma w sobie niedociągnięcia: luki w rozmieszczeniu jednostek, nieścisłości w grafice mapy (nieopisane lub nierozdzielone strefy, znikające rzeki), kolor jedn. rumuńskich (koszmar), gra jest wybitna.

DOM CEGORASZKA o co z tym chodzi?

Krzysiek - Śro 27 Lis, 2013

Mnie też bardzo podoba się ta gra powiem krótko daje 10 bo drobniutkie niedociągnięcia nie mają większego znaczenia i bardzo dobrze że w ogóle ta gra powstała :mrgreen:
Wojciech Zalewski - Śro 27 Lis, 2013

To pozornie najprostszy system, ale też system, w którym można stoczyć całe kampanie. Bardzo go lubię, z wielu przyczyn, ale głównie za to, że widać całe kraje i podjęte decyzje przynoszą sukces lub porażkę w czas okresach dłuższych. Podejmowanie decyzji skutkuje strategicznymi efektami. Całe armie mogą ścigać się na tyłach by zaskoczyć manewrem.
bahmattojo - Pią 21 Lut, 2014

Cały system jest wprost stworzony do rozegrania dowolnych kampanii II WŚ. Kwestia niewielkich zmian i rozszerzeń a można pokusić się o rozegranie całego konfliktu.
Markus Banny - Nie 17 Sie, 2014

Strategie zawsze bardziej mnie pociągały niż gry taktyczne. Mapa świetna: pomysł stref też, ale przepisy nie oddają charakteru frontu wschodniego- dochodzi w trakcie rozgrywki do linearności frontu przepychanki kto ma więcej sił ten spycha przeciwnika. Na froncie wschodnim jednak w pierwszym okesie walk Niemcy byli panami ruchu- gra to tylko w częsci odzwierciedla( czekam na Francje1940, jak to tam będzie rozwiązane). Te koszmarne tabelki- szukanie siły psuje grę. Ja korzystam z odpowiednich markerów na pokazanie siły jednostki,CO PRZY WIELKOŚCI SIŁY 16 i więcej jest karkołomne. Obliczenia stosunku sił TO TEŻ CIEKAWE ZAGADNIENIE.
Wojciech Zalewski - Pon 18 Sie, 2014

tu nie ma stosunku sił, jest tylko różnica. Sam widzisz, ze markery do 16 są kłopotliwe, dlatego są tabelki.
Co do linearności frontu troszkę pozwolę sobie się nie zgodzić :)
Tam jest dziur od groma
No a co do sił, to chyba tak było, że silniejszy spychał słabszego...
Z tym, ze siła nie znaczy ilośc ludzi

Grisznak - Pon 18 Sie, 2014

Markery mają sens, gdy są dwustronne, jak w starym "Napoleonie". Gdyby je tak zrobić od 1 do 20 to rozwiązywałyby wszelkie problemy tabelek. Może istniałaby opcja zamówienia takich sztancowanych żetonów uniwersalnych do gier wojennych, dwustronnych typu 1-2, 2-3, 3-4, 4-5 i tak do powiedzmy 20 (bo chyba tyle będą miały najsilniejsze żetony w "Bitwach XXI wieku). Jeden zakup i problem tabelek z głowy.
Wojciech Zalewski - Pon 18 Sie, 2014

dorobienie takich żetonów to najmniejszy problem, ale o ile się nie mylę w tym systemie są takie markery np w Polsce.
Markus Banny - Wto 19 Sie, 2014

W pierwszym okresie Barbarossy "Sowieckie" DYWIZJE BYŁY ROZBIJANE PRZEZ NIEMCÓW, NIEKTÓRE ROZPADAŁY SIĘ PO NALOCIE , lub poddawały się motocyklistą; nie ma mowy o spychaniu czyli istnieniu linearnego frontu, a to co wycofywało się na wschód to "czekiści"- bo większość wolało niewole niż NKWD.W GRZE grając Rosjanami gdy zaczniemy powolny odwrót, ściągniemy rezerwy i jednostki z biernego frontu Karpackiego mamy linearny front dość gęsto nasycony jednostkami- brak Oddechu Stalina. Fajny jest przepis o utraci punktów siły przy ruchu "sowieckich" wojsk zmechanizowanych.Dałem 8
BB - Pon 25 Sie, 2014

Przypominam o przymusie ataku dla strony sowickiej przez pierwszy tydzień gry. Tu nie ma miejscana "powlny odwrót".


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group